כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא התייחס לגלנט

רה"מ נתניהו הודיע: "עוצר את החקיקה, לוקח פסק זמן להידברות"

ראש הממשלה הודיע באופן רשמי על הקפאת הרפורמה המשפטית: "החלטתי להשהות את הקריאה השניה והשלישית של החוק כדי לתת זמן להסכמה רחבה". לצד זאת "דורש מראשי זרועות הביטחון וראשי הצבא להתנגד לתופעת הסרבנות. לא להכיל ולא לקבל אותה" | ההצהרה המלאה

רה"מ נתניהו הודיע: "עוצר את החקיקה, לוקח פסק זמן להידברות"
ראש הממשלה נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ברקע הפגנות הימין והשמאל בירושלים, לצד השבתת המשק על ידי ההסתדרות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה לאזרחי ישראל.

לאורך היממה האחרונה, הרפורמה המשפטית, הדירה שינה מעיניו של ראש הממשלה שניהל פגישות ושיחות רבות עם ראשי הקואליציה בניסיון להגיע להסכמה רחבה לעצירת החקיקה עד למושב הקיץ שייפתח אחרי חגי פסח וימי הזיכרון והעצמאות.

נתניהו פתח ואמר: "אני דורש מראשי זרועות הביטחון וראשי הצבא להתנגד לתופעת הסרבנות. לא להכיל אותה, לא להבין אותה, לא לקבל אותה. לעצור אותה. החלטתי להשהות את הקריאה השניה והשלישית של החוק כדי לתת זמן לאותה הסכמה רחבה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אמרתי שאהפוך כל אבן כדי להגיע לפתרון, איננו עומדים מול אויבים, אנו עומדים מול אחים. אסור שתהיה מלחמת אחים. שמעתי את גנץ קורא לשבת להידברות, אני יודע שיש עוד שתומכים בגישה הזאת ולהם אני מושיט יד אני לוקח פסק זמן על מנת לתת הזדמנות ולהגיע להידברות".

"כשיש אפשרות למנוע מלחמת אחים בהידברות, אני כראש הממשלה לוקח פסק זמן להידברות", הצהיר נתניהו והוסיף. "אני נותן הזדמנות אמיתית להידברות אמיתית. אנחנו עומדים על הצורך להביא את התיקונים הנחוצים במערכת המשפט, וניתן הזדמנות כדי להשיג הסכמה רחבה".

"לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק במושב הזה של הכנסת, כדי לתת זמן לנסות ולהגיע להסכמה רחבה, לקראת החקיקה במהלך המושב הבא".

"כך או כך, נביא רפורמה שתחזיר את האיזון שאבד בין הרשויות, תוך שימור ואף חיזוק של זכויות הפרט" הבטיח נתניהו לתומכי הרפורמה המשפטית.

לאורך ההצהרה שנמשכה כעשר דקות, נתניהו לא התייחס כלל לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.

בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד