כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחלוקת בקואליציה

עצירת החקיקה > הציונות הדתית: "מדובר בטעות", בליכוד ברכו

אחרי הודעת נתניהו על עצירת החקיקה, הציונות הדתית אמרו כי, "עדיין מאמינים שעצירת החקיקה היא טעות, אבל מכבדים את החלטת רה"מ ומגבים אותו כמנהיג". שר הביטחון המודח גלנט בירך על ההחלטה 

עצירת החקיקה > הציונות הדתית: "מדובר בטעות", בליכוד ברכו
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקואליציה הגיבו להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. יו"ר ש"ס אריה דרעי גיבה, כך גם שרים וחברי הכנסת של הליכוד. מנגד, בציונות הדתית הסתייגו אך הבהירו כי הם מכבדים את החלטת נתניהו.

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר: "רה"מ נתניהו קיבל הערב החלטה לא קלה להשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית הצודקת, על מנת לתת הזדמנות נוספת להידברות אמיתית והגעה להסכמות רחבות. כפי שהתחייבתי, אני וכל חברי סיעת ש"ס מגבים את ראש הממשלה ועומדים לצדו. אני קורא שוב לראשי האופוזיציה: נצלו את ידינו המושטת. עשו זאת עבור כל אזרחי ישראל. כוחנו באחדותנו".

מהציונות הדתית נמסר: "חשבנו ואנו עדיין מאמינים כי ההחלטה לעצור את החקיקה והרפורמה בגלל איומים בסרבנות, אנרכיה ושביתות פראיות היא טעות. אסור שאזרחי ישראל יבינו שבמדינה "כל דאלים גבר" ושהמדיניות של ממשלת ישראל לא תיקבע בבחירות אלא ברחוב ובתקשורת".

עם זאת הבהירו במפלגה: "יחד עם זאת, אנו מכבדים את החלטת ראש הממשלה ומגבים אותו כמנהיג המחנה הלאומי ואנו מחוייבים להמשך קיומה של הממשלה שהיא ממשלת ימין טובה עם אתגרים גדולים בתיקון מערכת המשפט, בהחזרת הביטחון האישי, בהתיישבות, בהורדת יוקר המחיה, בחיזוק הזהות היהודית ועוד".

במפלגה הוסיפו: "אנחנו כואבים מאוד את הקרע בעם ותומכים בהידברות ושיח כדי להשיג הסכמות רחבות, אך לא נאפשר לאף אחד להטיל וטו על הבחירה של אזרחי ישראל בבחירות בעד רפורמה במערכת המשפט".

לסיום נאמר בהודעה: "נמשיך בעזרת השם ובעזרת רוב העם שתומך בכך לקדם את התיקונים במערכת המשפט כפי שהתחייבנו לפני הבחירות ונביא את השינוי הנדרש כדי להחזיר את הכוח לעם ולתקן את העוולות של מערכת המשפט".

מלשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון יואב גלנט מברך על ההחלטה לעצור את החקיקה לטובת הידברות".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין בירך את נתניהו ומסר: "מחזק ומגבה את ראש הממשלה בהחלטה שקולה ונבונה על עצירת הדהירה וחישוב מסלול מחדש".

אדלשטיין הוסיף: "נעשו טעויות רבות מתחילת הדרך בניהול הרפורמה, זה לא סוד. כעת זה הזמן להכניס דברים לפרופורציות ולהתעסק בעיקר: תיקון אמיתי ונכון מערכת המשפט בהסכמה רחבה, חיזוק האחדות בעם והליכה משותפת לעתיד טוב יותר כעם אחד. בעזרת השם וביחד נעשה ונצליח".

אדלשטיין הבהיר: "כעת, כשעצרנו ופנינו להידברות כנה ואמיתית - תבחן המחאה. מי שישאר ברחובות - מטרתו היא הפלת ממשלת הימין ושום סיסמא או קלישאה לא יוכלו להסתיר זאת. מי שיושיט ידו לאיחוי וקירוב לבבות - מטרתו טהורה ותמימה. האחריות היא עליהם, כעת נדע מי בעד עתיד משותף עם ישראל ומי בעד הרס וחורבן".

שר האנרגיה ישראל כ"ץ שקולו לא נשמע בחודשים האחרונים, הגיב לנאום נתניהו ואמר: "תומך בהחלטת רה״מ בנימין נתניהו לדחות את השלמת החקיקה המשפטית, כדי לאפשר קיום הדברות עם נציגי האופוזיציה לטובת גיבוש וקידום הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט".

לדבריו, "‏יש לעשות כל מאמץ כדי לקדם את הרפורמה תוך שמירה על אחדותה וחוסנה של מדינת ישראל מול כל האתגרים הגדולים הניצבים בפנינו בתקופה זו".

הציונות הדתית הרפורמה המשפטית יולי אדלשטיין יואב גלנט ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד