י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע פיטורי גלנט

סקרים חדשים: הליכוד בשפל, גוש הימין בקריסה - בני גנץ מזנק

על פי סקרים חדשים שהתפרסמו הערב על רקע השסע והפילוג בעם וברקע עצירת החקיקה, הליכוד מתרסק ל-25 מנדטים וגוש הימין מאבד עשרה מנדטים לפחות בהשוואה לתוצאות הבחירות. גנץ מתחזק באופן משמעותי ומחליף קידומת | הנתונים המלאים מי מתחזק ומי נחלש

סקרים חדשים: הליכוד בשפל, גוש הימין בקריסה - בני גנץ מזנק
נתניהו, יריב לוין אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי הסערה סביב החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב לנט, סקרים חדשים מעלים כי לו הבחירות היו מתקיימות היום הליכוד וגוש הימין היו זוכים לנתונים נמוכים במיוחד.

על פי סקר חדשות 12, מפלגת הליכוד הייתה זוכה ב- 25 מנדטים, 7 מנדטים פחות ממה שיש לה כיום בכנסת. מנגד, רשימת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה מזנקת ל-23 מנדטים והופכת למפלגה השנייה בגודלה. כיום המפלגה מחזיקה בכנסת 12 מנדטים. מפלגת יש עתיד הייתה זוכה ל-22 מנדטים.

רשימת הציונות הדתית הייתה נחלשת בשני מנדטים ומגיעה ל-12 מנדטים, ש"ס נחלשת במנדט ל-10 ויהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, ורע"ם, חד"ש-תע"ל ומרצ, שלא נכנסה לכנסת הנוכחית - זוכות כל אחת ל-5 מנדטים.

לפיד וגנץ היום במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

גם בסקר הזה, כמו בסקרים רבים אחרים, מפלגת העבודה הייתה מאבדת את מקומה במשכן עם 3.1 מנדטים, כמו גם בל"ד שזוכה ל-2.1.

חלוקה לגושים על פי הסקר: גוש הימין היה קורס ב-10 מנדטים ל-54, גוש השמאל כולל מפלגת רע"מ על 61 מנדטים, ובתווך חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע. מועד איסוף הנתונים: 27.03.2023. אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. מספר המשיבים בפועל: 502. טעות הדגימה המירבית: 4.4%+. שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות. שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית. אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי  + טלפוני.

סקר כאן חדשות: גוש הימין קורס ל-53 מנדטים

סקר נוסף שהוצג בכאן חדשות מצביע גם הוא על נתונים נמוכים למדי של מפלגת השלטון - הליכוד ושל גוש הימין. על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום תמונת המנדטים הייתה נראית כך: הליכוד בראשות נתניהו יורדת ל-25, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 22 מנדטים.

גם על פי הסקר הנוכחי, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה מזנקת ל-21 מנדטים. הציונות הדתית עם 11 מנדטים, ש"ס עם 10 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ היום במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מפלגת רע"מ הייתה מתחזקת ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו ל-5 מנדטים, חד"ש תע"ל אף היא עם 5 מנדטים. העבודה על פי הסקר הנוכחי הייתה עוברת את אחוז החסימה וזוכה ב-4 מנדטים, כך גם מפלגת מרצ עם 4 מנדטים. בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 3.1%. 

חלוקה לגושים: גוש הימין היה קורס ב-11 מנדטים ל-53 בלבד. גוש השמאל עם רע"מ מתייצב על 62 מנדטים, ובתווך חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

סקר כאן חדשות שערך מכון קנטאר בראשות דודי חסיד נערך היום בקרב 600 גברים ונשים בגילאי 18+. אופן הדגימה: אינטרנטית וטלפונית, כולל במגזר הערבי. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 3,578. טעות הדגימה: 4.1+

הסקר נערך משעות הבוקר המאוחרות עד לשעות אחר הצהריים ומשקף את התגובה לפיטורי גלנט. הסקר משקף נכונה רק את המצב ביום זה. נתונים אלו עלולים להיות חריגים.

 

 

 

הליכוד יש עתיד המחנה הממלכתי סקר מנדטים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד