י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אחרי עצירת החקיקה

הרצוג שוחח עם נתניהו, לפיד וגנץ וביקש להקים צוותי עבודה מטעם כל צד

אחרי עצירת החקיקה נשיא המדינה שוחח עם נתניהו, גנץ ולפיד. הרצוג בירך על היוזמה להתחיל בתהליך הידברות מידי שיושק בחסות בית הנשיא. הרצוג דרש בשיחה להקים צוותי עבודה מטעם כל צד

הרצוג שוחח עם נתניהו, לפיד וגנץ וביקש להקים צוותי עבודה מטעם כל צד
לפיד, הרצוג, אוחנה ונתניהו צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי ההכרזה על עצירת החקיקה: נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ.

נשיא המדינה בירך על היוזמה להתחיל בתהליך הידברות מיידי שיושק בחסות בית הנשיא, בניסיון להגיע להסכמה רחבה. בנוסף, הנשיא ביקש כי לצורך זה יוקמו צוותי עבודה מטעם כל צד.

מבית הנשיא נמסר כי, "הרצוג הבהיר כי הוא מתכוון להמשיך ולאפשר לנציגי הסיעות השונות בכנסת, לארגוני החברה האזרחית וגורמים מעוניינים להציג עמדותיהם ורעיונותיהם השונים כפי שנעשה בשבועות שחלפו".

כזכור, מוקדם יותר הערב הודיע רה"מ נתניהו כי הליך חקיקת הרפורמה ייעצר. "החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק במושב הזה של הכנסת, כדי לתת זמן לנסות ולהגיע להסכמה רחבה, לקראת החקיקה במהלך המושב הבא", אמר.

הנשיא הרצוג בירך על ההחלטה ואמר: "עצירת החקיקה היא הדבר הנכון. זו העת להתחיל בהידברות כנה, רצינית ואחראית שתביא בדחיפות להרגעת הרוחות והנמכת הלהבות".

הרצוג הוסיף: "אני קורא לכולם לגלות אחריות. הפגנה ומחאה – מכל צד שהוא - כן. אלימות - בשום אופן לא. אם צד אחד ינצח - המדינה תפסיד. חייבים לשמור עלינו כעם אחד וכמדינה אחת - יהודית ודמוקרטית".

לדבריו, "למען אחדותנו ולמען עתיד בנינו ובנותינו - צריך להתחיל לדבר כאן ועכשיו. בית הנשיא, משכנו של העם, פתוח להיות מרחב להידברות וגיבוש הסכמות רחבות ככל האפשר, במטרה לחלץ את מדינת ישראל האהובה שלנו מהמשבר העמוק בו אנו נמצאים".

יצחק הרצוג בנימין נתניהו יאיר לפיד בני גנץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד