כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שיתוף הפעולה הצבאי גדל

רוסיה מספקת לאיראן סייבר בתמורה למ"לטים

רוסיה מספקת לאיראן נשק סייבר. שתי המדינות משתפות פעולה בנושא הצבאי בצורה חזקה. משטר האייתוללות מקבל תוכנת מעקב מתקדמת לאחר שסיפק מל"טים רבים לשדה הקרב של אוקראינה

רוסיה מספקת לאיראן סייבר בתמורה למ"לטים
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה עוזרת לאיראן להשיג יכולות פיקוח דיגיטלי מתקדם כאשר טהרן מחפשת שיתוף פעולה עמוק יותר בנושא לוחמת סייבר, כך אמרו גורמים שמכירים את הנושא ל'וול סטריט ג'ורנל', ומוסיפים עוד נדבך לברית צבאית מתפתחת שארה"ב רואה כאיום.

הפוטנציאל לשיתוף פעולה בלוחמת סייבר מגיע לאחר שאיראן מכרה, על פי גורמים רשמיים בארה"ב ובאיראן, מל"טים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה, איראן הסכימה לספק טילים לטווח קצר למוסקבה והעבירה טנקים וארטילריה לשדה הקרב האוקראיני לטובת רוסיה. עכשיו טהראן מבקשת את עזרת רוסיה ללוחמת סייבר יחד עם בקשה לעשרות מסוקי תקיפה רוסיים מובחרים ומטוסי קרב סילון וסיוע בתוכנית הטילים ארוכי הטווח שלה.

לרוסיה ולאיראן יש יכולות סייבר מתוחכמות והן שיתפו פעולה זה עם זה זמן רב, וחתמו לפני שנתיים על הסכם שיתוף פעולה בתחום הסייבר שלדברי אנליסטים התמקד בעיקר ברשתות הגנת סייבר. מוסקבה התנגדה זה מכבר לשיתוף יכולות התקפיות דיגיטליות עם איראן, מחשש שהן יימכרו מאוחר יותר בשוק השחור.

מאז תחילת המלחמה באוקראינה, רוסיה סיפקה לאיראן יכולות מעקב ותקשורת וכן מכשירי האזנה, מכשירי צילום מתקדמים וגלאים, כך אמרו גורמים שמכירים את הנושא.

"מוסקבה כנראה כבר שיתפה עם איראן תוכנה מתקדמת יותר שתאפשר לה לפרוץ את הטלפונים והמערכות של מתנגדים ויריבים", אמרו הגורמים. "הרשויות ברוסיה קבעו כי היתרונות של קידום היחסים הצבאיים עם איראן עולים על כל החסרונות", אמרו הגורמים.

ממשלת איראן השתמשה באינטרנט כדי לגדוע את ההשפעה של תנועת מחאה ארצית בשנה שעברה, והאטה את האינטרנט באזורי הפגנות כדי לעצור את התפשטות הסרטונים והתקשורת בין המפגינים. היא גם השתמשה בכלי מעקב דיגיטליים כדי לעקוב אחר מפגינים ולעצור אותם.

איראן עובדת זמן רב כדי לפתח את נשק הסייבר שלה לתוכנית מתוחכמת יותר לאחר שנים שבהן נתפסה כמעצמת לוחמה דיגיטלית מהדרג השני אחרי ארה"ב, רוסיה, סין ובריטניה. האקרים של ממשלת איראן וקבוצות המקושרות עם המשטר ניהלו מסעות דיסאינפורמציה, ביצעו התקפות שרשרת אספקה ​​ופגעו בתשתיות במדינות יריבות כמו ארה"ב וסעודיה. ישראל האשימה את איראן בניסיון לפרוץ למערכת המים.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן סייבר מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד