כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הנסיגה וההשפלה

הטליבאן פרסם מאות כלי רכב צבאיים שהשאירו המערב

הטליבאן פרסמו תמונות של כלי רכב צבאיים מתוקנים שהשאירו המערב כשנסוגו מהמדינה. משרד ההגנה הלאומי הרשמי של אפגניסטן, הראה שורות של כלי רכב צבאיים שלפי המשטר מוכנים כעת לשימוש

הטליבאן פרסם מאות כלי רכב צבאיים שהשאירו המערב
מאות רכבים צבאיים של הטאליבן צילום: משרד ההגנה הלאומי של אפגניסטן

הטליבאן פרסמו תמונות המציגות למעלה מ-300 כלי רכב צבאיים שלטענתם שוקמו לאחר שנותרו מאחור, בנסיגת בעלות הברית בשנת 2021. בתמונות שפורסמו בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד ההגנה הלאומית של אפגניסטן, נראים שורות על גבי שורות של רכבים צבאיים.

לצד סרטון ותמונות שפורסמו ביום שבת, המשטר הפונדמנטליסטי האסלאמי אמר כי "41 סוגים של כלי רכב צבאיים נכנסו לשירות הטאליבן כחלק מהצבא הלאומי האפגני שהוקם באוקטובר 2021".

ההערכה היא שארה"ב לבדה השאירה 7 מיליארד דולר של ציוד צבאי כולל 78 מטוסים, כך לפי דו"ח מהפנטגון בשנה שעברה. בתיעוד נאמר: "כ-300 סוגים של כלי רכב צבאיים שנהרסו והיו בלתי שמישים תוקנו, ומוכנים לשימוש על ידי הצוות הטכני של חטיבת אבו דוג'אנה של צבא אל-באדר".

אך למרות הפגנת הכוח הצבאית, הטליבאן ואפגניסטן נמצאים בפני משבר כלכלי והומניטרי שהולך ומעמיק מאז שהמשטר נטל את השלטון מבעלי ברית מערביים ב-2021. סנקציות הוטלו על חברי ממשלת הטליבאן, נכסי הבנק המרכזי של המדינה בחו"ל הוקפאו, ורוב המימון הזר הושעה.

הקהילה הבינלאומית זועמת יותר ויותר על היחס של הטליבאן לנשים, כאשר הם התנערו מהבטחות שיספקו חינוך לנשים ונערות, וחסמו את דרכן לבית ספר תיכון וגם אסרו את כניסתן לאוניברסיטה.

ארה''ב אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד