י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתופים ובמחולות

121 נערים יתומים חגגו בר מצווה בירושלים

למרות הפקקים ושיבושי התנועה בירושלים אתמול, החגיגה המסורתית של חגיגת בר מצווה לילדים יתומים התקיימה כמתוכנן והשמחה הרקיעה עד לב השמים. המסורת הזו החלה כבר לפני עשרות שנים, בברכתו של הרבי, ובכל שנה מחדש נערכת עם מלוא ההשקעה

121 נערים יתומים חגגו בר מצווה בירושלים
121 נערים יתומים חגגו בר מצווה צילום: מענדי קורנט

היה זה אירוע שלא יישכח. מושקע, סוחף, מרגש. בר המצווה השנתית של כולל חב"ד, ל-121 נערים יתומים מכל רחבי הארץ, נערכה אתמול בירושלים. האירוע נערך כמיטב המסורת, ערב י"א ניסן, יום הולדתו המאה עשרים ואחת של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל.

המסורת הזו החלה כבר לפני עשרות שנים, בברכתו של הרבי, ובכל שנה מחדש נערכת עם מלוא ההשקעה, לכבודם של הנערים היקרים.

החגיגה נפתחה ברחבת הכותל המערבי, שם התקבלו הנערים הנרגשים בתופים ובמחולות שהקפיצה את כל הרחבה הקדושה. עם בואם, קיבלו חתני בר המצווה זוגות תפילין, על ידי צוות ה'כולל', ובראשם המנהל המסור הרב שלום דוכמן שהגיע במיוחד מניו יורק לחגיגה הגדולה. לאחר מכן נערכה התפילה החגיגית והעלייה לתורה, כשבני המשפחות מלווים אותם כל העת, לצד צוות חסד מנחם מענדל - החטיבה החינוכית של כולל חב"ד, המלווה את היתומים והאלמנות בכל ימות השנה. בסיום התפילה נערכה לנערים פעילות חינוכית מיוחדת ועשירה בבנייני האומה.

בשעת צהריים, במרכזו של היום הגדוש הזה, התכנסו כולם לטקס החגיגי של בר המצווה שנערך לצד שולחנות ערוכים וברוב פאר והדר. לצד הנערים ובני המשפחות, נטלו חלק אישים חשובים, ובהם שר הרווחה הרב יעקב מרגי, שלמרות העומס העצום בכבישים, עקב ההפגנות והמחאות, הגיע לכבד את הנערים. לצד הרב מרגי, הגיעו אישים שונים, לברך ולכבד את הנערים ביום חגם.

כשבחוץ רעמו להם תופי המחאות, בפנים, ישבו להם בשלווה 121 הנערים ובני משפחותיהם, וחגגו יחד בחגיגה המסורתית, המוקדשת לנערים היתומים, הזוכים להיכנס לעול המצוות. במהלך החגיגה הגדולה, שהופקה על ידי חברת צבעים הפקות והוקדשה על ידי הרב אליהו שלוסברג לעילוי נשמת אביו הרב אברהם יצחק שלוסברג, נערכו תכניות מגוונות והוענקו מתנות יקרי ערך לכלל חתני המצוות.

"ההפגנות והמחאות בירושלים לא הפריעו לרגע אחד לחגיגה המרגשת", אומר הרב דוכמן, "כל אחד מ-121 הנערים הרגיש שזה החגיגה הפרטית שלו, וזה מבחינתנו ההצלחה הגדולה ביותר. אני מאחל לכל אחד ואחד מהנערים שהשמחה הגדולה הזו תלווה אותם כל ימיהם".

הכותל המערבי בר מצווה חב"ד ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד