ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מלחמה גרעינית

רוסיה: "הסנקציות המערביות לא ימנעו להעביר נשק גרעיני לבלארוס"

הסנקציות לא ישפיעו על תוכניותיה של רוסיה להעביר נשק גרעיני לבלארוס, כך הודיעה רוסיה. האיחוד האירופי איים להטיל סנקציות על בלארוס לאחר שרוסיה הודיעה שתארח את הנשק אצלה שחולקת גבול ארוך עם צפון אוקראינה

רוסיה: "הסנקציות המערביות לא ימנעו להעביר נשק גרעיני לבלארוס"
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הסנקציות המערביות לא ישפיעו על תוכניותיה של מוסקבה להעביר נשק גרעיני טקטי לבלארוס, כך הודיע הקרמלין. האיחוד האירופי איים להטיל סנקציות על בלארוס לאחר שרוסיה הודיעה שתציב את כלי הנשק הגרעני במדינה שחולקת גבול ארוך עם צפון אוקראינה.

הנשיא וולודימיר זלנסקי נפגש עם רפאל מריאנו גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בזפוריז'יה. השניים דנו בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה ובקרבות קשים בסביבתה שהעלו חששות לגבי אסון רדיואקטיבי אפשרי. הם גם ביקרו בתחנה הידרואלקטרית על נהר הדנייפר המסייעת בשמירה על הפעילות במפעל.

ניקולאי פטרושב, ראש מועצת הביטחון הרוסית, אמר אתמול כי רוסיה "קידמה נשק ייחודי כדי לחסל כל יריב", והוא האשים את מדינות נאט"ו בהספקת נשק ומודיעין לקייב. פטרושב אמר כי מדובר ב"סכנה" ו"טיפשות קצרת רואי" עבור פקידים אמריקאים שמאמינים כי "במקרה של סכסוך ישיר עם רוסיה, ארצות הברית יכולה לספק מתקפת טילים נגדית וכי רוסיה לא תוכל להשיב".

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי אמר שהגוש "מוכן להגיב בסנקציות נוספות" אם בלארוס תציב נשק גרעיני טקטי רוסי. ג'וזפ בורל כינה את התוכנית "איום על הביטחון האירופאי", אם כי גורמים אירופיים ואמריקאיים לא חוששים מכך, כך דווח ה'וושינגטון פוסט'. "בלארוס עדיין יכולה לעצור את זה; זו הבחירה שלהם", אמר בורל.

דמיטרי מדבדב, סגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית של רוסיה, הזהיר מפני משלוחי נשק לאוקראינה. הוא אמר בראיון לתקשורת הרוסית לפני כמה ימים כי נשק שמגיע לאוקראינה יהיה "אפוקליפסה גרעינית". 

האיחוד האירופי נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד