כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תחקיר: שעות גני הילדים בבית יעקב קוצצו

תחקיר 'בחדרי חרדים': השעות ברשת גני בית יעקב, קוצצו • רשת הגנים ומשרד החינוך מאשימים זה את זה, מי באמת אשם?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לאן נעלמו שעות הגן של הילדים החרדים? בתחקיר 'בחדרי חרדים', מתברר שרשת גני הילדים של 'בית יעקב', בהנהלת יצחק גולדקנוף, פתחה את השנה החדשה עם קיצוץ בשעות גני הילדים, אך לא ברור אם הקיצוץ אכן מוצדק.

הורי הילדים בגנים החרדים קיבלו במפתיע הודעה ביום הראשון של הלימודים, כי הלימודים יסתיימו בשעה 13:20, זאת בעוד ובשנת הלימודים שחלפה, הסתיימו הלימודים בגני הילדים החרדים בשעה 13:30 והגן נותר פתוח רבע שעה נוספת לפחות.

בשל ההקדמה של שעת סיום הלימודים, אברכי כולל רבים שנשותיהם עובדות קשה - נאלצים לסיים את הלימודים מוקדם, כדי לרוץ לקחת את הילדות, ולחילופין, לשלם כסף לסייעות שיסכימו לשמור על הילדות עוד כמה דקות.

"זה רוע - גם אם יש לך ילדים גדולים שיכולים לקחת את הקטנים מהגן, במקרה ששני ההורים עובדים. או גם אם האשה מורה - עובדת משרת אם, היא מסיימת בשעה 13:30 וה-10 דקות הללו זה סתם רוע - מה גם שהילדים נזרקים לרחוב". אומר מאיר תושב בית שמש, ואב לילדים, ל'בחדרי חרדים'.

מאיר מסביר גם כי "ההוראה הזאת אומרת שהשכר של הגננות קוצץ, ואף אחת לא מוכנה להישאר אפילו לא דקה אחרי הזמן". עוד הוא מוסיף כי "במקומות מסויימים שמעתי שההורים משלמים לסייעת כסף שתשאר עוד 10 דקות. מחר יבקשו מאיתנו כסף על כל היום", הוא מסיים.

הורה נוסף מדגיש את החוצפה וההתעללות המכוונת, כדבריו, בכך שההוראה נודעה להורים רק ביום הראשון של הלימודים, כך שלא היה בידם האפשרות להתארגן בהתאם.

אלא שמתברר במפתיע שלדברי משרד החינוך, מי שאשם בהוראה החדשה אינו במשרד, אלא הנהלת רשת גני הילדים של בית יעקב.

לדברי משרד החינוך, מאז ומעולם קבע חוזר המנכ"ל לסיים את הלימודים ב-13:20, מדוע אם כן עד היום הם הסתיימו מאוחר יותר? משום שבמקביל, נדרשו הגנים בימי שישי לפעול עד לשעה 12:45. אלא שמכיוון ולגננות החרדיות היה קושי לסיים בשעה מאוחרת בימי שישי, הוסכם להקדים את שעת הסיום בימי שישי ל-12:00, ולפצל את ה-45 דקות הללו בין ימות השבוע ולהאריך את הזמן.

"אך למעשה", טוענים במשרד החינוך, "השנה החליטו ברשת הגנים 'להיצמד' לחוזר המנכ"ל ביומיום מחד, אך להמשיך ולקצץ את 45 הדקות הנדרשות מהם בימי שישי". במשרד מציינים כי הם כבר פנו בנושא לרשת הגנים ודרשו הבהרות.

מרשת גני ילדים ״בית יעקב״ נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים': "ההחלטה לתת לגננות אפשרות לסיים הפעילות בכל יום בשעה 13:20 הינה על פי הוראת חוזר מנכ״ל משרד החינוך. עם זאת גם אם הגננות רשאיות לסיים הפעילות ב-13:20, הסייעות נשארות, ללא שינוי מבחינת ההורים וזכויות העובדים.

"נשמח להאריך את שעות פעילות הגנים עד לשעה 14:00, כפי שקיים בחינוך הכללי המופעל במסגרת ״אופק חדש״, ובהתאם לתקצוב הקיים שם בשל כך. היכללות מערכת החינוך החרדית במסגרת ״אופק חדש״ נדון לא אחת בידי הנציגות החרדית, לשכתתקבל החלטה כזו נפעל בהתאם".
קיצוץ גנים שעות אימהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד