כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סקר מפתיע

לא ייאמן: גנץ עוקף לראשונה את נתניהו

שיעורי המיכה ביו"ר 'המחנה הממלכתי' קפצו בצורה משמעותית בהשוואה לסקרים קודמים

לא ייאמן: גנץ עוקף לראשונה את נתניהו
נתניהו וגנץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המרוויח הגדול מעצירת החקיקה המשפטית כך נראה הוא יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ, שניהל את המאבק בצורה מכובדת ומאופקת לעומת ראש האופוזיציה יאיר לפיד שהתסיס, ליבה ושיסה את המפגינים. בסקר שערך מכון 'קנטאר' פורסם ב'כאן חדשות' לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, לראשונה בני גנץ גובר על ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו - עם 37% אחוזי תמיכה לעומת 30% לנתניהו.

שיעורי התמיכה ביו"ר 'המחנה הממלכתי' קפצו בצורה משמעותית בהשוואה לסקרים קודמים (עלייה של יותר מ-10% מאז הסקר האחרון). כשמציבים את נתניהו מול יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הם בשיוויון (31% לנתניהו לעומת 32% ללפיד). בקרב מצביעי הליכוד כרבע לא רואים בנתניהו המועמד המתאים ביותר לתפקיד.

בנוגע לפיטוריו של שר הביטחון גלנט, 62% סברו שהם לא היו מוצדקים, 17% תמכו בפיטורים ו-21% אמרו שהם לא יודעים. המשתתפים בסקר נשאלו מי הדמות המתאימה ביותר כיום להיות שר הביטחון, כשגלנט זכה ל-40% תמיכה לעומת אבי דיכטר שזכה ל-16%.

יואב גלנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מהסקר עולה רוב מוחץ לעצירת החקיקה באופן מידי - 62% תמכו בצעד זה, 22% טענו שיש להמשיך כרגיל והיתר ענו שהם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד יש תיקו בין התומכים למתנגדים לעצירת הרפורמה. כשבוחנים את תומכי הקואליציה כולה, עדיין יש יתרון בולט להמשך החקיקה - 52% לעומת 32%. 

סקר 'חדשות 12': רוב מתנגדים לפיטוריו של גלנט

לפי סקר נוסף שנערך על ידי מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע, כ-63%, כמעט שני שליש מהנשאלים, מתנגדים לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, כאשר בקרב מצביעי הליכוד 58% מתנגדים למהלך, ובקרב מצביעי גוש נתניהו - 42% מתנגדים. מעל למחצית מן הציבור (53%) הכללי תומך במחאה נגד המהפכה המשפטית, כאשר בקרב מצביעי הליכוד תומכים בה 35% מהנשאלים, ובקרב מצביעי גוש נתניהו - 23%.

עוד נשאלו משתתפי הסקר האם הם תומכים או מתנגדים להחלטה לעצור את החקיקה, 63% השיבו כי הם תומכים בעצירת החקיקה, בעוד 24% העידו כי הם מתנגדים למהלך - 13% השיבו כי אינם יודעים.

לוין ורוטמן במליאה. (צילום מסך ערוץ 'כנסת').

58% מהנשאלים העידו כי הם תומכים ברפורמה משפטית שתושג בהסכמה רחבה. 66% ממצביעי גוש נתניהו תומכים ברפורמה מסוג זה וכך גם 60% ממצביעי גוש מתנגדי נתניהו. 19% בלבד מתנגדים לרפורמה שתתקבל בהסכמה רחבה, בעוד 23% אינם יודעים.

זה הציון שמקבלים נתניהו ולוין על תפקודם

כן נשאלו משתתפי סקר 'חדשות 12' ביחס לתפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 68% מהנשאלים העידו כי הציון שלהם הוא סך הכול גרוע, כאשר 42% ממצביעי גוש נתניהו ו-55% ממצביעי הליכוד היו מדרגים את ראש הממשלה בציון זה, ו-95% מקרב גוש מתנגדי נתניהו. כ-43% ממצביעי הליכוד העידו כי תפקודו של נתניהו הוא בסה"כ טוב, בעוד רק 25% מכלל הנשאלים במדגם העידו כך. מדובר בירידה בדירוג תפקודו של נתניהו בהשוואה לסקר הקודם, שבו כ-55% ממצביעי הליכוד ציינו כי תפקודו טוב בסך הכל.

כ-47% מהנשאלים העידו כי על שר המשפטים יריב לוין להתפטר מתפקידו, 31% כי הוא אינו צריך להתפטר ו-22% ציינו שאינם יודעים. כ-42% ממצביעי הליכוד אמרו כי הוא אינו צריך להתפטר ו-38% ממצביעי הליכוד ציינו כי עליו לעשות כן. כ-53% מכלל הנשאלים במדגם סבורים כי על ראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו, בעוד 36% סבורים שהוא אינו צריך להתפטר.

57% מכלל הנשאלים העידו כי על ההפגנות להיעצר לאחר עצירת החקיקה, כאשר בקרב מצביעי גוש נתניהו - 78% סבורים כך, ואילו בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו 41% סבורים כך. כ-30% מכלל הנשאלים גורסים כי ההפגנות צריכות להמשיך גם אם החקיקה תיעצר. כך בסקר מנו גבע ו'חדשות 12'.

בני גנץ בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית סקר דעת קהל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד