ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בן גביר, סמוטריץ ולוין

מאחורי הקלעים: זה מה שנאמר בישיבה הסגורה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תמך בישיבת ראשי הקואליציה בעצירת החקיקה "למען שלמות הממשלה". מנגד השר איתמר בן גביר טען כי זו "כניעה לאנרכיסטים". בהמשך, השר לוין הבטיח להם שהרפורמה אכן תעבור בחודשים הבאים - אבל לא בשבוע הקרוב | מיד לאחר מכן יצא נתניהו לשאת את ההצהרה

מאחורי הקלעים: זה מה שנאמר בישיבה הסגורה
בן גביר וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות לפני שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו את הצהרתו שבה הודיע על השהיית הרפורמה המשפטית כדי לפתוח בהידברות, העלה שר המשפטים יריב לוין בשיחות עם גורמים פוליטיים ספק שהחקיקה תותנע מחדש אם תהיה עצירה בחקיקה. "צריך להודות על האמת הכניעה ועצירת הרפורמה קוברות אותה, ספק אם נוכל להעביר אותה במושב הבא - אפילו אם תהיה הידברות", אמר שר המשפטים. כך מדווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

כן פורסמו ציטוטים שנאמרו על ידי ראשי המפלגות בישיבת ראשי הקואליציה, שבה השתתף גם שר המשפטים יריב לוין, ובה נידונו האפשרויות שעל הפרק בעקבות המחאה הגדולה שפרצה לאחר פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. מהציטוטים בישיבה הסגורה שנחשפו ב'חדשות 12', ניתן להבין שהשרים בכלל לא היו בטוחים שיש להם רוב לאישור החקיקה במליאת הכנסת ויתכן כי זו הסיבה האמיתית לירידה מהעץ.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מצוטט מהישיבה הסגורה: "אני גם לא רציתי לעצור את החקיקה, אבל אני חושב שחייבים לצאת מכאן עם אמירה ששלמות הממשלה חשובה יותר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לחבריו בחדר: "אנחנו נותנים לאנרכיסטים לנצח".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לבן גביר ואמר: "אנחנו לא נותנים להם לנצח, נעצור את החקיקה רק לכמה חודשים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שב והתעקש: "אם לא נעביר את הרפורמה הזאת אין לנו טעם בממשלה הזו, זה לא ימין".

שר המשפטים יריב לוין סיכם ואמר להם: "כולכם צודקים אבל אנחנו חייבים להיות חכמים. אנחנו נעביר את החקיקה בהמשך אבל לא עכשיו, יש לנו בליכוד אנשים שמתנגדים, לא בטוח שיהיה לזה 61. העם רצה רפורמה והוא יקבל אבל חייבים לראות גם מה הולך בחוץ אי אפשר להתעלם". כך לוין שכאמור סבור בתוך תוכו שסיכויי הרפורמה המשפטית לחזור לחקיקה נמוכים יותר.

בתום הישיבה, אחרי שקיבל גיבוי מלא, התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו להצהרה שבה הודיע כי הוא החליט להשהות את החקיקה עד למושב הקיץ. "מתוך אחריות לאומית והרצון למנוע את הקרע בהם - החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית ולהשהות את החוק - ולתת זמן להידברות לקראת החקיקה במושב הכנסת הבא".

יריב לוין הרפורמה המשפטית איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד