י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלוש שנים אחרי המפגע עודנו קיים

בת 19 הפכה לנכה ותובעת מיליונים מהעירייה

עיריית דימונה הותירה בליטה חריגה של אספלט על כביש חשוך, וחיילת שהתגוררה בסמוך נתקלה בה, הוטחה בקרקע, והפכה לנכה. כעת היא תובעת מיליונים | המפגע המסוכן אגב עדיין לא תוקן גם בחלוף שלוש שנים מהמקרה

בת 19 הפכה לנכה ותובעת מיליונים מהעירייה
אילוסטרציה צילום: pexels

חיילת בת 19, תושבת דימונה, הפכה לנכה בגלל בליטה חריגה באספלט, בכביש מול ביתה, כך נטען בתביעה אותה הגישה לאחרונה עו"ד טל יגור, בשם החיילת, נגד עיריית דימונה. לדברי עו"ד יגור, חרף העובדה שחלפו שלוש שנים מיום התאונה, עד עצם היום הזה, העירייה לא דאגה לתקן את המפגע המסוכן.

על פי התביעה, המפגע החריג נוצר כתוצאה מתיקון אספלט שבוצע בכביש על ידי עיריית דימונה, ואשר יצר הפרש גבהים ניכר בכביש. החיילת שחצתה את הכביש בחשיכה בסמוך לביתה, לא הבחינה בבליטה, נתקלה בה, עפה קדימה והוטחה בעוצמה רבה בכביש.

החיילת הובהלה לבית החולים סורוקה באמבולנס, שם התברר כי היא סובלת משבר בירכה הימני. היא אושפזה ועברה ניתוח בירך עם קיבוע. לאחר חמישה ימי אשפוז היא שוחררה לביתה עם הנחיה האוסרת עליה לדרוך עם הרגל. החיילת צוידה בהליכון על מנת להתנייד. היא הופנתה לטיפולי פיזיותרפיה והמשך מעקב במרפאת טראומה-אורתופדיה.

לדברי עו"ד יגור, בעת התאונה הייתה התובעת חיילת בשירות סדיר, בריאה, פעילה ונמרצת, אולם עקב התאונה, הפרופיל הצבאי שלה הורד באופן משמעותי.

לדברי עו"ד יגור, מאז התאונה ועד היום, סובלת הצעירה מצליעה, בעוד רגלה הימנית מעוטרת בצלקות גדולות ומכוערות. בנוסף, לדבריה, סובלת הצעירה מכאבים עזים בברך ובירך, מתקשה לעלות ולרדת במדרגות ולעמוד לאורך זמן ממושך, ומנועה מלנעול נעלי עקב, כפי שנוהגות צעירות אחרות בנות גילה.

על פי התביעה, בשל התאונה, הצעירה אינה מסוגלת לרקוד יותר, לא לרוץ ולא להתאמן, כפי שנהגה לעשות בעבר, והיא מתקשה לנהל אורח חיים יציב ומאוזן.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד"ר אברהם משיח, מומחה באורתופדיה, שבדק את התובעת, והעריך את נכותה הזמנית למשך שישה חודשים מיום הפגיעה ב-100 אחוזים, ולמשך ששת החודשים שלאחר מכן ב-50 אחוזים. את הנכות הצמיתה המשוקללת שנותרה לתובעת העריך המומחה בשיעור של 30 אחוזים.

לכתב התביעה צורפה גם חוות דעת הנדסית של נחשון הורוביץ, מומחה בטיחות, שביקר במקום המפגע וקבע מפורשות, כי קטע הכביש במקום התאונה משובש לחלוטין ואינו עומד בדרישות התקן. מומחה זה קבע, בין היתר, כי קטע הדרך שנבדק מסוכן לשימוש הציבור בכלל, ובשעות החשיכה בפרט. עוד קבע המומחה, כי יש לתחום את הקטע המסוכן עד להשלמת העבודות לתיקון האספלט.

לדברי עו"ד יגור, עיריית דימונה התרשלה, בין היתר, בכך שהותירה מפגע חמור על הכביש, בלא שדאגה לתקנו, ומבלי שדאגה לתחום את הקטע המסוכן או להזהיר את הציבור מפניו.

לאחרונה הגישה עו"ד יגור, תביעה נגד עיריית דימונה, כאחראית על תחזוקת הכבישים בעיר. בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לעיריית דימונה לפצות את הצעירה בסכום המקסימלי שבסמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה הוגשה לבית משפט השלום בקריית גת. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

עיריית דימונה תביעת פיצויים תביעת נזיקין נכות מפגע פציעה חיילת נפילה ברחוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד