א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אור ירוק קוראת לטפל בכביש 672 המסוכן

אור ירוק: "השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים ולכן יש לבנות מפרדה קשיחה בין הנתיבים, שולי כביש תקינים ולוודא תאורה תקינה. כביש 672 הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי"

אור ירוק קוראת לטפל בכביש 672 המסוכן


כמעט ארבעה חודשים עברו מאז התלונות של ראשי מועצת דלית אל כרמל ועוספיא ועדיין לא טופל כביש 672 המסוכן. בשבוע שעבר, ערכו בכירי עמותת אור ירוק ביניהם מנכ"ל העמותה שמואל אבואב סיור באזור הכביש, במהלכו התוודעו ממבט ראשון אל הסכנות שבו.

בחודש מאי, פנו ראשי המועצת אל חברת נתיבי ישראל ואל שר התחבורה, ישראל כץ בנושא התשתיות הלקויות בכביש 672. בפנייתם, ציינו ראשי המועצות בצפון הארץ, כי כביש 672 לכיוון היציאה לכביש 6 מהווה סכנת נפשות.

הם הסבירו, כי למרות שהכביש מהווה ציר תנועה מרכזי לכביש המהיר, אין בו תאורה לנהיגה בשעות הלילה, השוליים בו אינם תקינים, אין בו מפרדה קשיחה בין הנתיבים ובכלל – הוא במצב ירוד מאד. במצבו הנוכחי, הכביש מהווה סכנת נפשות, במיוחד לאור נפח התנועה שבו שעולה ועולה.

למרות שגם תושבים רבים פנו לחברת נתיבי ישראל ולשר התחבורה בנושא, עדיין לא התקבלה תשובה בנושא וכרגע לא נראה כי הכביש יטופל בזמן הקרוב, בייחוד על רקע הקיצוץ המתוכנן בתקציב.

מנתוני אור ירוק עולה כי כביש 672 מתאפיין בגידול האינטנסיבי של נפח התנועה בו, ככל שכביש 6 ממשיך להתקדם צפונה. בין משתמשי כביש זה נמנים תושבי הכרמל כולו, מחיפה ועד דלית אל כרמל. כמו כן, גם הסטודנטים ועובדי אוניברסיטת חיפה משתמשים בכביש זה באופן קבוע, עובדי בתי הסוהר, צה"ל וכלל המבקרים בגנים הלאומיים שבכרמל. נפח התנועה בכביש זה עומד על כ-8,400 כלי רכב בכל יום חול ועל כ-12,500 כלי רכב בשבתות. עוד עולה מנתוניה של עמותת אור ירוק כי בכביש זה נפגעים מדי שנה כ-75 בני אדם ברמות חומרה שונות.

עמותת אור ירוק: "כביש 672 הוא כביש מסוכן שיש לטפל בו באופן מיידי. כביש זה חייב לעבור שיפור שיכלול מפרדה קשיחה, הצבת תאורה מתאימה לנהיגה בלילה והקמת שוליים בטיחותיים בכביש. על המדינה לוודא כי אכן ליקויים חמורים אלו יטופלו בכביש החושף מדי יום אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד