כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

במעמד חברי בד"צ ועדת מהדרין החמץ של תנובה נמכר כהלכתו

נוסח שטר מכירה ייחודי  בהכוונת הרבנים הגאונים חברי בד"צ ועדת מהדרין • החמץ של תנובה, במכוני החליבה, במרכזים הלוגיסטיים, ובמתקני תנובה בארץ  ובעולם נמכר כהלכתו במעמד בו השתתף יו"ר בד"צ ועדת מהדרין הגאון הרב מרדכי גרוס, חבר בד"צ ועדת מהדרין הגאון הרב אברהם צבי הכהן, חיים גבריאלי יו"ר קבוצת תנובה,  אייל מליס מנכ"ל קבוצת תנובה, רב תנובה הרב זאב וייטמן, הרב אברהם שלזינגר מפקח ארצי בד"צ ועדת מהדרין, ורוכש החמץ

במעמד חברי בד"צ ועדת מהדרין החמץ של תנובה נמכר כהלכתו
מעמד מכירת החמץ בתנובה צילום: יח"צ

לפני ביצוע קבלת הקניין והמכירה בפועל הקריא רב תנובה את נוסח שטר המכירה הייחודי שעל ניסוחו עמלו הרבנים הגאונים חברי בד"צ ועדת מהדרין. שטר המכירה בנוסחו הייחודי נותן מענה והתייחסות הלכתית למכירת החמץ של תנובה.

הנהלת תנובה ייפתה את כוחו של רב תנובה והסמיכה אותו למכור את כל החמץ ותערובת החמץ וחשש חמץ של קונצרן תנובה, כולל חברות הבת, לאינו יהודי תושב אחד הכפרים בצפון. לאחר שהקונה הציג תעודת זהות וציין את ייחוסו עד 15 דורות לאחור, צאצא למשפחה בגדדית מיוחסת,  שילם הקונה דמי קדימה במזומן לפירעון דמי החמץ והפקיד שיק ביטחון. כדי שלמכירה יהיה תוקף הלכתי לכל הדעות התבצעו במעמד הרבנים הגאונים שבעה קניינים: קניין כסף, קניין מטלטלין אגב קרקע, קניין חצר, קנין סודר, קנין סיטומתא, קנין אודיתא וקניין שטר. לקונה הוסבר מהותו של כל קניין וקניין ואף נתבקש לחזור עליהם.

בתום סידרת הקניינים הודה אייל מליס מנכ"ל תנובה לרבנים הגאונים חברי בד"צ ועדת מהדרין, על מעורבותם המעשית בענייני הכשרות של מוצרי תנובה. "תנובה בשנה האחרונה עשתה הרבה מאוד כדי שמוצריה יהיו בהישג ידם של צרכני המהדרין. כמות המוצרים למהדרין גדלה משמעותית ואנו גאים על כך". המנכ"ל ציין עוד כי אנו עדים לטכנולוגיות  המאפשרות חדשנות מוצרית וכל זאת נעשה בשיתוף פעולה עם גורמי הכשרות המלווים את תהליך הייצור בתנובה. מעורבותם העמוקה של הרבנים תרמה תרומה נכבדה לסל מוצרי המהדרין לפסח ולכל ימות השנה. בפסח לבד תנובה מציעה לצרכני המהדרין למעלה מ-280 מוצרי חלב ובהם 32 מוצרים חדשים, בכל הקטגוריות, כשרים למהדרין מן המהדרין. תנובה תמשיך בתנופת העשייה לפיתוח וייצור מוצרי מהדרין".

חברת תנובה מכירת חמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד