כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"טורקיה וקטאר תומכות בטרור והעולם שותק"

שר הביטחון, משה בוגי יעלון: "טורקיה וקטאר תומכים בטרור והעולם שותק - איראן מנסה לחמש מחדש את חמאס"

"טורקיה וקטאר תומכות בטרור והעולם שותק"
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר הערב בכנס של המרכז למדיניות נגד טרור כי "בהתארגנות נכונה של מדינות העולם החופשי ניתן לעצור את המדינה האסלמית, ואף להביס את הגל הזה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נאם הערב בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה.

"לטרור אין גבולות והעולם החופשי מבין את זה היום. ניתן להביס את הטרור, אבל זה מחייב שילוב זרועות ושיתופי פעולה מודיעיניים ומבצעיים. אולי דווקא דאעש יעורר את העולם החופשי לפעולה נגד הטרור באשר הוא. המערכת הבינלאומית לא התארגנה נכון להתמודד עם התופעה. העולם החופשי סולני מדי לארגוני טרור, ישויות טרור ומדינות שמפעילות טרור. האם אנו יכולים להיות סובלניים לזה? עובדה שעוברים לסדר היום. הטרור לא נדון והוא לא על השולחן.

"האיראנים מנסים לחדש סיוע לחמאס כי הוא הוכיח את עצמו מול האויב הציוני. קטאר ותורכיה תומכות בחמאס והן חברות באו"ם. תורכיה גם חברה בנאט"ו. מפקדת טרור חו"ל של חמאס יושבת באיסטנבול. סלאח ערורי הוא האיש שיושב שם. איפה העולם בעניין הזה? כשמדברים על מלחמה בטרור, זה מתחיל מהאם עוברים לסדר היום על תופעה מהסוג הזה, מדינות כאלו שתומכות בטרור בפעילות טרור בלי להסתיר".

"בעקבות מצבע 'צוק איתן' מקימים נגדנו ועדות חקירה? הולכים לבדוק את רמת המוסר שלנו, כשאנחנו מתמודדים עם אויב שמשתמש באזרחיו כמגן אנושי, ואנחנו מצד שני פועלים על פי ייעוץ משפטי ועקרונות הדין הבינלאומי.

"במקום להתגייס כמערכת בינלאומית למערכה גלובאלית, אנו מותקפים עד כדי כך שחמאס משתמש במערכה הבינלאומית נגדנו. ככה מנהלים מערכה נגד טרור? ככה העולם החופשי מתגייס למערכה נגד טרור? במקום שהמערכת הבינלאומית תתגייס להוקיע את חמאס ומי שמסייע לו.

"למערכת הבינלאומית חייב להיות תפקיד קריטי בהבהרת הדברים, ולא בחשבונות ואינטרסים אד הוק. חוסר הבהירות אינה משרתת את המלחמה בטרור אלא ארגוני טרור. אנו יכולים וחייבים לנצח את הטרור, לא בזבנג וגמרנו, אבל השינוי הזה לא יקרה אם המערכת הבינלאומית תעשה אבחנה בין טרור לטרור.

"צריך להשקיע הרבה יותר כדי להתמודד עם מערכות מתפרקות. אם קודם הייתה כתובת אחת, למשל בסוריה, שאפשר היה ללחוץ עליה, אנחנו יכולים עכשיו למצוא את עצמנו מתמודדים עם תתי ארגונים. צריך השקעה לזה במודיעין, באש מדויקת, במטרות. הקושי הוא להרתיע מול אינטרסים של הארגונים הללו. אנחנו מסוגלים לעשות את זה, אבל זה מחייב השקעה במודיעין, בפיקוד ושליטה, באש מדויקת, בהגנה פעילה. המציאות הזו אינה מקלה על תקציב הביטחון".

צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון


יעלון חמאס תורכיה ישראל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד