כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דיון חירום בכנסת בעקבות החשש לאי קיום הילולת רבי מאיר בעל הנס

יו"ר הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה ח"כ הרב אברהם בצלאל קרא לכל משרדי הממשלה והגורמים השותפים לעשות הכל כדי למצוא את הדרכים לקיים את ההילולה בכבוד ובבטחה • יוסי נבעה, מנהל קבר רבי מאיר בעל הנס אמר בדיון: "חשש בטיחותי כבד בהיעדר תקציבים"

דיון חירום בכנסת בעקבות החשש לאי קיום הילולת רבי מאיר בעל הנס
תמונה קבר רבי מאיר צילום: באדיבות המצלם

היעדר התקציב הממשלתי להילולה הגדולה של התנא רבי מאיר בעל הנס שתתקיים בעוד כחודש וחצי בטבריה, הביא לקיום דיון חירום בכנסת בוועדה לצמצום הפערים החברתיים בפריפריה שבראשות חבר הכנסת הרב אברהם בצלאל.

בדיון השתתפו נציגי עיריית טבריה, משרדי הממשלה, המשטרה, מד"א וארגונים נוספים וכן מנהלי מתחם הקבר התנא רבי מאיר בעל הנס בטבריה.

יוסי נבעה, מנהל המתחם הסביר בדיון "בכל שנה פוקדים את מתחם הקבר כמיליון ושלוש מאות אלף איש. אנחנו נמצאים כרגע בהליך של הסדרה ושיפוץ ואני מאמין שלאחריו זה יגיע אפילו ל-2 מיליון איש בשנה. להילולה מגיעים בכל שנה עשרות אלפי אנשים. במידה והיינו מפרסמים במדיה, אני מאמין שזה היה מגיע למאות אלפים, אבל אנו לא מפרסמים בשל חשש בטיחותי כבד והיעדר תקציבים".

שמעון פיניאן, מנכ"ל עירית טבריה התריע כי בעקבות התקציב שהמדינה אינה נותנת ישנם קשיים בטיחותיים. "המסלול אל מתחם הקבר כולל בעיות רבות כמו תאורה, חניה ובעיקר בעיות בטיחותיות. המקום פרוץ מכל הכיוונים ודורש הסדרה קבועה. אנו פונים למשרדי הממשלה להסדיר את העניין ולטפל בנושא, לצורך כך נדרש תקציב של כ-13 מיליון ש״ח".

נציג המשרד לפיתוח הנגב והגליל יצחק אל קסקסי ציין כי "בעבר לא בוצע שיתוף פעולה בין המשרד להילולה ולכן אין לנו עמדה מגובשת בנושא". הוא הוסיף ואמר כי "ניתן למצוא הסדר דומה להסדר הקיים בנוגע להילולת הבאבא סאלי.

בתגובה לדברים אמר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב אברהם בצלאל: "המשרד שלכם הוא אחד המשרדים החשובים והרלוונטיים לנושא, לא מדובר בסכום גדול, אשמח לראות איך המשרד יכול להשתלב בנושא". עוד ביקש יו"ר הוועדה לתאם פגישה בין נציגי העירייה ומתחם הקבר רבי מאיר לשר לפיתוח הנגב והגליל בנושא.

מירה פישר ממשרד התיירות דיברה אף היא בדיון וגילתה כי "בעבר עלתה בקשה למשרד בנושא אך נדחתה בשל ענייני תקציב.

יו"ר הוועדה ח"כ אברהם בצלאל השיב לה כי "מתחם הקבר הינו אחד מן האתרים החשובים והגדולים ביותר בטבריה, זה חלק בלתי נפרד מהתיירות השוטפת בעיר. אשמח גם כאן לראות כיצד המשרד יכול להשתלב ולסייע".

יוסי אוקנין, מתנדב באיחוד הצלה שנכח באסון מירון אמר כי "נושא הבטיחות בהילולה הוא דבר חשוב מאוד ואם לא היה את אסון מירון כנראה שלא היינו יושבים כאן. ניסינו ביחד עם מנכ"ל מתחם הקבר רבי מאיר להשיג תקציבים עירוניים, הצלחנו חלקית אבל זה לא מספיק. גם 13 מיליון ש"ח זה מעט" הוא הדגיש ואמר "צריך להתחיל לפעול עכשיו כדי להגיע להילולה ערוכים".

 עוד צוין בדיון כי תתקיים פגישה של נציגי המתחם עם שרת התחבורה ונציגי המשרד בנוגע לצירי הגישה למתחם ההילולה ובסוגיית התחבורה באזור ככלל, לרבות התחבורה הציבורית.

לסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ הרב בצלאל: "עשרות אלפי אנשים מגיעים להילולה בכל שנה, הגיע הזמן שיהיה תקצוב מסודר לעניין הזה. אני קורא למשרדי הממשלה - המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות, משרד התחבורה ומשרד הפנים להירתם ולסייע כל אחד בתחומו. נמשיך לקיים פגישות ולפעול למציאת פתרונות שיסייעו לקיים את ההילולה בכבוד ובבטחה".

רבי מאיר בעל הנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד