כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר הקפאת הרפורמה

ה'ניו יורק טיימס' מדווח: נתניהו יוזמן לבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכנן לארח את ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון בחודשים הקרובים. בארה"ב דווח, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן לוושינגטון יום לאחר שנתניהו עיכב את התוכניות להגבלת כוחם של בתי המשפט וסימן אווירה רגועה יותר"

ה'ניו יורק טיימס' מדווח: נתניהו יוזמן לבית הלבן
נתניהו וביידן צילום: חיים צח, לע"מ

כאות להקלת המתיחות בישראל לאחר השעיית הרפורמה המשפטית השנויה במחלוקת, שגריר ארצות הברית בישראל אמר כי הנשיא ביידן יארח את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בוושינגטון בחודשים הקרובים, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'. בעיתון נכתב בכותרת הראשית כי "ארה"ב מושיטה לנתניהו עלה של זית - יוזמן לבית הלבן"

ההכרזה על פגישה כזו, לה מחכה נתניהו זמן רב, הגיעה לאחר שינוי היחס בין לילה מצד ממשל ביידן, כאשר וושינגטון סימנה את תמיכתה בהחלטתו של נתניהו לעכב את הרפורמה המשפטית.

השגריר, תום ניידס, אמר כי לא נקבע תאריך להזמנה, מה שמותיר את האפשרות שניתן יהיה לבטל את הפגישה אם נתניהו ידחוף קדימה את התוכנית בשבועות הקרובים.

העיתון דיווח כי ממשל ביידן נמנע מלהזמין את נתניהו בשבועות האחרונים, לאחר שגורמים רשמיים בוושינגטון היו מודאגים מקצב התקדמות הרפורמה המשפטית, השפעתו על הלכידות החברתית הישראלית והשלכותיה על הדמוקרטיה הישראלית - כמו גם מהמצב בשטחים.

"אין ספק שראש הממשלה יבוא לנשיא ביידן", אמר השגריר לגלי צה"ל הבוקר. "ברור שהוא יגיע", אמר והוסיף, "אני מניח שאחרי פסח".

 

 

הבית הלבן נשיא ארה''ב ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד