כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא רק רופא או אחות

בעלי תפקידים נוספים יהיו רשאים לבצע פעולות רפואיות בבית החולה

מנכ"ל משרד הבריאות יהיה רשאי להתיר לבעלי מקצועות בריאות כגון: פראמדיקים, פלבוטומיסטים, חובשים וכו' לבצע פעולות רפואיות בבית החולה, בכפוף לתנאים שייקבעו בתקנות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת

בעלי תפקידים נוספים יהיו רשאים לבצע פעולות רפואיות בבית החולה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המבקשת להרחיב את בעלי המקצועות שיהיו רשאים לבצע פעולות רפואיות בבית החולה.

הצעת החוק קובעת כי מנכ"ל משרד הבריאות יהיה רשאי להתיר לבעלי מקצועות בריאות כגון: פראמדיקים, פלבוטומיסטים, חובשים וכו' לבצע פעולות רפואיות בבית החולה, בכפוף לתנאים שייקבעו בתקנות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת.

בדברי ההסבר נכתב כי "החוק קובע כי רק רופא, אח ואחות מורשים להעניק טיפול בבית המטופל. מערכות הבריאות בעולם ובישראל עוברות תמורות ושינויים רבים בעקבות שינויים דמוגרפיים, עלייה בתוחלת החיים, התפתחות טכנולוגית ותפיסות משתנות. 

כיום יש אפשרות לספק למטופל חלק מהשירותים שניתנים במוסדות אשפוז או במרפאות קופות החולים בסביבתו הקרובה - בביתו. החשיבות של מתן שירות בבית המטופל והסבת שירותים לטיפול בבית, כגון אשפוז בית, התעצמה עם התפשטות מגפת הקורונה, לצד התפתחות השירותים מרחוק. 

בהמשך לאמור, מספר החולים המקבלים טיפול בבית ומספר ביקורי הבית הנדרשים גדל מדי שנה. כמו כן הולכת וגדלה גם הדרישה לביצוע פעולות וטיפולים שונים המוגדרים בפקודה כ"עיסוק ברפואה", בבית המטופל, בידי צוותי רפואה ומטפלים שונים שאינם רופאים או אחיות. 

אם כן מטרת התיקון היא לאפשר לגורמים נוספים, מלבד רופאים ואחיות, להעניק טיפול בבית המטופל, שכן כאמור, לפי החוק כנוסחו היום, טיפול בבית, ובכלל זה בדיקות דם, יכול שיוענק בידי רופא, אח או אחות בלבד."

 

 

מד"א רופאים פראמדיקים איחוד הצלה טיפול רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד