כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ומה עם המפלגות הערביות?

ליברמן מודיע: "לא נתייצב למשא ומתן"

חבר הכנסת אביגדור ליברמן שיגר מכתב לנשיא המדינה בו הודיע כי ישראל ביתנו לא תשלח נציג למשא ומתן: "לא נתייצב למו"מ כל עוד הקואליציה לא מושכת את החוקים". יחד עם זאת, נשיא המדינה ציין הבוקר כי הוא מקווה שעצירת החקיקה, "תרגיע את הרוחות ותוביל לתוצאות חיוביות בהסכמה רחבה" | ל"בחדרי" נודע כי גם רע"מ תשלח נציגים

ליברמן מודיע: "לא נתייצב למשא ומתן"
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי השהיית החקיקה ולקראת ההידברות: יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הודיע לנשיא הרצוג שמפלגתו לא תגיע לשיחות המשא ומתן בבית הנשיא. במכתב ששיגר לנשיא כתב: "בחודשים האחרונים התנהלות הקואליציה והרצון שלה להעביר שינוי במערכת המשפט בצורה יהירה ומהירה ללא כל התחשבות באלו המתנגדים לשינויים, הובילה לפגיעה קשה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל ובאחדות העם".

"הסברתי לך בשיחתנו אמש כי ישראל ביתנו תבוא ברצון טוב ובנפש חפצה לדון במתווה הנשיא ואף מיניתי צוות של ארבעה אנשים שהיו אמורים לייצג אותנו בדיונים. נדהמתי לראות הבוקר שבניגוד להצהרת ראש הממשלה אתמול וההתחייבות להקפאת החקיקה, הונחו על שולחן הכנסת חוק יסוד השפיטה וחוק בתי המשפט. מדובר בצעד מהותי, מרחיק לכת, שאפשר להשוות אותו למשא ומתן כאשר צד אחד מניח אקדח טעון על השולחן". ליברמן אף ביקש מהנשיא לפנות לראש הממשלה נתניהו לצורך משיכת החוקים", המשיך וכתב.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי סיעת רע"מ מתכננת לשלח נציגים לבית הנשיא, וכך גם חד"ש-תע"ל. במפלגת הציונות הדתית טרם הוחלט מה לעשות, והאם לשלוח נציגים.

היום אמר נשיא המדינה הרצוג כי הוא מקווה שעצירת החקיקה: "תרגיע את הרוחות, תנמיך את הלהבות ותוביל לתוצאות חיוביות בהסכמה רחבה. אין ספק כי זהו רגע רגיש. חומות האיבה והחשדנות גבוהות מתמיד. בית הנשיא יפעל בתקופה הקרובה בשיתוף פעולה רחב עם כלל המערכות, הפוליטית והציבורית, כמרחב לגיבוש הסכמות רחבות ככל האפשר, במטרה לחלץ את מדינת ישראל האהובה שלנו מהמשבר העמוק שבו אנו נמצאים".

עוד אמר: "כולנו צריכים לגלות אחריות בעת הזאת. לקדש את הדמוקרטיה, ולקדש את אחדות העם. אמרתי כל העת ואני שב ואומר: אם צד אחד ינצח - המדינה תפסיד. חייבים לשמור עלינו כעם אחד וכמדינה אחת - יהודית ודמוקרטית". בהתייחס לספר שמות קורבנות השואה, אמר הנשיא: "הדפים הלבנים הללו קוראים לנו לזכור ולשמור על הבית, לזכור את האחריות המוטלת על כולנו, לזכור - כולנו אחיות ואחים. אנו חייבים זאת לבנינו ולדורות הבאים, אך גם לאמותינו ואבותינו ולכל הכתובים בספר השמות".

הרפורמה המשפטית מפלגת רע"מ יצחק הרצוג איבגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד