ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כנס ה-BETD

המשלחת הישראלית יצאה לברלין: זה מה שתנסה ללמוד מהגרמנים

המשלחת תבקש ללמוד מהגרמנים כיצד מקימים כבלים חשמליים של קווי מתח גבוהים בים ומה המשמעויות הסביבתיות והתכנוניות של הקמת מתקנים מסוג זה כשהמטרה- פריסה של כבל תת-ימי להולכת חשמל מאזור אשקלון לתל אביב וצפונה 

המשלחת הישראלית יצאה לברלין: זה מה שתנסה ללמוד מהגרמנים
המראה. אילוסטרציה צילום: unsplash

משלחת ישראלית בהובלת מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, ומנכ"ל חברת 'נגה' לניהול מערכת החשמל, שאול גולדשטיין, יצאה היום (שלישי) לגרמניה לכנס ה-BETD, כנס האנרגיה השנתי המתקיים בברלין. 

בכנס לוקחים חלק שרי אנרגיה ונציגים בכירים רבים מהעולם, המגיעים אליו כדי לשתף ידע עדכני בתחומי האנרגיה בין המדינות השונות, לרבות בתחומי התעשייה והמדע, וכדי להעמיק את שיתופי הפעולה הבינלאומיים. 

השתתפות המשלחת הישראלית בכנס מתבצעת במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין משרד האנרגיה והתשתיות הישראלי עם משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני. 

בין המטרות המרכזיות של הביקור: להעמיק את הידע בכל הקשור להקמת כבל חשמל ימי. זאת בהמשך להנחיית השר, ישראל כ"ץ, שביקש מאנשי משרדו לקדם פריסה של כבל תת-ימי להולכת חשמל מאזור אשקלון לתל אביב וצפונה, לצד קידום חיבור מערכת החשמל הישראלית לאירופה ולמצרים באמצעות כבל חשמל. מהלך זה נועד לשפר את יכולות הולכת החשמל ובכך להגדיל את אמינות המערכת ולאפשר שילוב מהיר של אנרגיות מתחדשות בהיקפים גדולים. במשלחת ייקחו חלק גם אנשי מקצוע מטעם משרד האנרגיה והתשתיות, ביניהם ד"ר גדעון פרידמן, המדען הראשי, אורית גנור, ראש אגף פרויקטים בינ"ל ומדיניות חוץ, וד"ר יעל הרמן, ראש אגף מחקר ופיתוח ביחידת המדען הראשי ומנהלת תחום אנרגיה בשגרירות ישראל בברלין.  

המהלך לשדרוג רשת החשמל בישראל הגיע, כאמור, עד לברלין, שם תבקש המשלחת ללמוד מהגרמנים כיצד מקימים כבלים חשמליים של קווי מתח גבוהים בים ומה המשמעויות הסביבתיות והתכנוניות של הקמת מתקנים מסוג זה. טכנולוגיה זו כבר מיושמת בגרמניה, ובמהלך הביקור בברלין ייפגש בליטשטיין עם מומחים מטעם חברת 50 הרץ, אחת מתוך ארבע החברות של מנהל המערכת בגרמניה, וכן עם חברות המתמחות בהקמת תשתיות להולכה, כמו סימנס והיטאצ'י.   

כזכור, בחודש יוני בשנה שעברה חתם משרד האנרגיה והתשתיות על הסכם שיתוף פעולה עם משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני, במסגרתו המדינות ישתפו פעולה בשנים הקרובות בקידום שת"פ ופרויקטים בתחומים שונים, ביניהם מימן, אנרגיות מתחדשות, גז טבעי, הגנת סייבר ועוד.

 

משרד האנרגיה כבלי חשמל טכנולוגיה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד