כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אלוף חדש לאכ"א: תא"ל טופולנסקי הועלה בדרגה

תא"ל טופולנסקי עתיד להתמנות לתפקיד ראש אכ"א • הרמטכ"ל: "מהר מאד נפגוש שוב את כל האתגרים בצורה כזו או אחרת"

הרמטכ"ל העניק את הדרגות
הרמטכ"ל העניק את הדרגות

תת-אלוף חגי טופולנסקי הועלה היום לדרגת אלוף בטקס חגיגי שנערך בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה) בתל-אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב- אלוף בנימין (בני) גנץ ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.

אלוף חגי טופולנסקי, שכיהן בתפקידו האחרון כראש מטה חיל-האוויר, עתיד להחליף בתפקידו את ראש אגף כוח האדם היוצאת, אלוף אורנה ברביבאי.

בדבריו, התייחס שר הביטחון לחשיבות של ניהול כוח האדם ואמר כי "כשמדברים על כוח-אדם או על משאבי אנוש, אני אומר שלא מדובר במספרים אישיים או בטפסים, אלא בבני אדם". אלוף ברביבאי הינה האישה הראשונה שהועלתה לדרגת אלוף. "אורנה, את האלופה הראשונה בצה"ל וזו סלילת דרך לבאות. לא בגלל אפליה מתקנת או מגדרית, בזכות ולא בחסד", פירט שר הביטחון.

בהמשך לכך, הדגיש הרמטכ"ל את חשיבות המינוי לתפקיד ראש אגף כוח האדם במציאות הביטחונית הקיימת. "צה"ל מורכב מאנשים. הם אלה שבסופו של דבר עושים את המשימה, הם אלה שמפתחים את היכולות והם אלה שלוקחים טכנולוגיה ומעצימים אותה", הדגיש רא"ל גנץ. "מדינת ישראל תחזור מהר מאוד למציאות שבה אנו נפגוש את כל האתגרים בצורה כזו או אחרת מחדש, ואנו צריכים לעשות את הדברים הנכונים, עם האנשים הנכונים, בדרך הנכונה. במקום שבו צריך רפורמות נעשה רפורמות, במקום שבו צריך לשמור את העקרונות, נשמור על העקרונות".

אלוף ברביבאי התייחסה גם היא לאתגרים הביטחוניים איתם מתמודד צה"ל. "האתגרים הביטחוניים היום, כמו בהקמת המדינה, הם אותם אתגרים ביטחוניים, למעט שינויים כמו שינוי זירה או תכלית מבצעית אחרת", הסבירה. "האתגר הביטחוני שמופקד בידינו כצבא עדיין מחייב את כולנו לעשות הכול על הצד הטוב ביותר. תמיד מה שהכריע בסופו של דבר היה האיכות האנושית של צה"ל".

אלוף טופולנסקי שימש בעברו כמפקד בסיס חצרים, כראש להק אוויר וכראש מטה חיל האוויר. "האתגרים המבצעיים הם גדולים, כרגיל, גם אתגרי כוח האדם והאנשים הם לא פשוטים", הוא אמר. "אנחנו נצטרך ביחד לחזק את האנשים, אנשים הם מאז ומתמיד היו מרכיב העוצמה העיקרי של צה"ל. אנחנו נצטרך לדאוג שנמשיך להיות כאלה וביחד".
אלוף קריה גנץ צהל אכא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד