ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
15,000 יורו להרוג

המוסד מעורב: נעצרה כנופיה שתכננה לבצע טבח המוני של יהודים

המשטרה היוונית חשפה מזימה של שוהים לא חוקיים בעלי אזרחות פקיסטנית לתקיפת מוסדות יהודיים באתונה | המטרה: מרחץ דמים המוני | עבור כל הרוג, שני העבריינים הפקיסטנים היו אמורים לקבל 15,000 יורו. הכנופייה תכננה לרצוח עשרות יהודים בבבת אחת | המוסד מעורב

המוסד מעורב: נעצרה כנופיה שתכננה לבצע טבח המוני של יהודים
שוטרים ביוון צילום: משטרת יוון

רשת של טרוריסטים פקיסטנים, שהוקמה על ידי אדם מבוקש בגין רצח שהתגורר באיראן ומתגורר ביוון בחמש השנים האחרונות, נחשפה וחבריה נעצרו.  בנוסף, האיש גייס שני גברים בני 27 ו-29 לביצוע שורה של התקפות טרור ממוקדות נגד אזרחים חפים מפשע. ביו המטרות היו מסעדה כשרה ובית כנסת. החוליה נעצרה על ידי שוטרים ואנשי מודיעין יוונים.

היעד הראשון לסדרת הפיגועים, שכמעט יצאה אל הפועל, היה מסעדה יהודית, שתפקדה גם כבית כנסת, בשכונת 'פסירי' שבמרכז אתונה. המחבלים בחרו לתקוף באמצעות נשק, חומר נפץ או להצית את המקום בזמן שבו יהיו יותר מ-50 אנשים, כך דווחה התקשורת ביוון.

על פי הדיווח, המטרה הייתה מרחץ דמים המוני. עבור כל הרוג, שני העבריינים הפקיסטנים היו אמורים לקבל 15,000 יורו מראש הכנופיה הפקיסטנית. התכנון החל להתגלגל לפני חודשיים כאשר מידע על פעילות הרשת הגיע למודיעין היווני שהודיעו למחלקת המלחמה בטרור. שני הפקיסטנים שעבדו בעבודות כפיים שונות נעצרו מיד. בנוסף, התברר כי לא היו בידיהם המסמכים הדרושים לשהות ביוון.

לאחר חיפוש בטלפונים הניידים שלהם, התגלו חילופי דברים עם המנהיג שלהם באמצעות אפליקציות הצפנה שונות. הם ביצעו מעקב אחר האזור בשכונת 'פסירי', הם קיבלו את ההנחיות הסופיות לביצוע הפיגוע והם חיפשו עוד אנשים כדי לבצע את הפיגוע.

ממשטרת יוון נמסר: "בעקבות פעולות מתואמות של משטרת יוון ושירות המודיעין הלאומי, פורקה רשת טרור שתכננה, בהנחיה מחו"ל, תקיפות נגד יעדים שנבחרו בקפידה בשטח יוון. על בסיס מידע שנאסף ועובד על ידי שירות המודיעין הלאומי, בוצעו פעולות מתואמות של המודיעין והמחלקה למלחמה בטרור באזורים שונים בשטח. במסגרת פעולות אלו נעצרו שני שני זרים, חברי הנהגת הטרור, הם תכננו לא רק לרצוח אזרחים חפים מפשע, אלא גם לערער את תחושת הביטחון של המדינה, ובו זמנית לפגוע במוסדותיה ולאיים על יחסיה הבינלאומיים".

עוד מסרה המשטרה: "מניתוח המידע שנתפס והנתונים שהתגלו התברר כי חברי הרשת כבר בחרו כיעד התקיפה בניין בעל משמעות מיוחדת, ביצעו סיור בשטח ותכנון הפיגוע, קיבלו הנחיות סופיות לביצוע מכת תקיפה, כשהם מחפשים עוד אנשים לביצוע משימתם. נפתח תיק פלילי בשעות הבוקר של ה-28/03/2023 השניים הובאו בפני פרקליט מחוז אתונה".

בהודעת על פירוק רשת הטרור אמר השר להגנת האזרח, טאקיס תיאודוריקוס: "ביטחון לאומי והתמודדות עם כל צורה של סיכון של פיגוע טרור נגד מטרות בתוך המדינה, הם בראש סדר העדיפויות של המשטרה היוונית ושיתוף פעולה עם שירות המודיעין הלאומי. לאחרונה פירק השירות ללוחמה בטרור בשיתוף שירות המודיעין הלאומי, מערך ארגון טרור בו השתתפו זרים, אשר הובאו הבוקר בפני בית המשפט. רשויות הביטחון של המדינה שומרות על מוכנותן ברמה גבוהה מאוד, לכל היוונים ולכל המבקרים במולדתנו".

בתגובה לפרסום ביוון, ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה בשם ה'מוסד': הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל.

לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".

שר החוץ אלי כהן אמר על סיכול הפיגוע: "מודה לממשלת יוון ולשירות המודיעין והביטחון היווני על סיכול פיגוע הטרור נגד מטרות יהודיות וישראליות. הטרור הוא אויב משותף והמאבק בו עומד בראש סדר העדיפויות שלנו. רק עמידה איתנה ומשותפת תעצור את פעילות הטרור של המשטר האיראני".

 

 

  

 

 

פקיסטן בית כנסת יוון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד