כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סמוטריץ' נאלם

הקרב על הרבנות הראשית: כך מנסים ב'הר המור' לבדל מועמדם

הבחירות לרבנות הראשית: גורמים המסייעים לרב יעקב שפירא מבקשים לבטל את הגיל המקסימלי להגשת מועמדות בכדי שהרב יוכל להתמודד למשרה | למרות קריאות של רבנים במגזר, קולו של סמוטריץ' טרם נשמע בנושא | הרב הלוי לא הופיע לימי העיון בכדי שלא יזוהה עם 'הר המור'

הקרב על הרבנות הראשית: כך מנסים ב'הר המור' לבדל מועמדם
הרב מיכה לוי והרב יעקב שפירא צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

הבחירות לרבנות הראשית צפויות להיערך בעוד מספר חודשים. על פי הסיכומים בין הסיעות המרכיבות את  הקואליציה, מלבד 'דגל התורה', זהות הרב הראשי האשכנזי תקבע על ידי מפלגת 'הציונות הדתית'.

עד כה, נראה כי שני הרבנים האשכנזים שמתכננים לרוץ למשרה הרמה הם רבה של פתח תקווה, הגאון הרב מיכה הלוי וראש ישיבת 'מרכז הרב', הגאון הרב יעקב שפירא. הרב מיכה הלוי נחשב לדמות המזוהה עם הפלג של ישיבת 'הר המור', בראשות הרב צבי טאו. הרב יעקב שפירא נחשב למועמד שמגיע יותר מהמיינסטרים של הציבור הדתי לאומי.

עם זאת, שאלת התמודדותו של הרב יעקב שפירא לתפקיד מוטלת בספק מאחר והרב כיום בן 72 ועל פי החוק הוא איננו יכול להתמודד לתפקיד בשל העובדה שחצה את גיל 70. לאחרונה, פועלים גורמים שונים על מנת להביא לשינוי החוק.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', טרם הביע את עמדתו וקולו לא נשמע בעניין באופן פומבי, למרות קריאות של רבנים לשנות את החוק, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ולמרות שהרב שפירא נחשב לרב מהפלג המרכזי יותר של הציונות הדתית בניגוד לרב מיכה הלוי שמזוהה, כאמור, עם הרב טאו.

גורמים במערכת הפוליטית מעלים את האפשרות כי סמוטריץ' אינו רוצה שהרב שפירא יכהן בתפקיד הרב הראשי ועל כן אין לו עניין בקידום החוק.

בתוך כך, מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי קיים ניסיון ליצור בידול בין הרב מיכה הלוי לבין הרב טאו, לקראת הבחירות. כך למשל, בניגוד לפעמים קודמות בהן הוזמן הרב הלוי לישיבת הר המור לשיעורים ולימי עיון, הרב לא הגיע לשני ימי ההכנה שהתקיימו בישיבה לקראת חג הפסח.

ההערכה היא שהמטרה הינה, כאמור, לייצר בידול בין הרב מיכה הלוי לבין הרב צבי טאו, מה שיקל על סמוטריץ' לתמוך בו ולסלול את דרכו לכס הרב הראשי.

הרב יעקב שפירא הרב מיכה הלוי בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד