י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מאמצי ההידברות

נסיונות הפשרה: צוותים מהקואליציה ומהאופוזיציה נועדו בבית הנשיא

בניסיון להגיע להסכמות: צוותים מטעם הקואליציה והאופוזיציה נפגשו הערב למשך כשעה וחצי בבית הנשיא | בבית הנשיא אמרו כי הפגישה התקיימה "ברוח טובה" וכי הנשיא ימשיך בסבב הפגישות

נסיונות הפשרה: צוותים מהקואליציה ומהאופוזיציה נועדו בבית הנשיא
הטקס בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע״מ

צוותים מטעם הקואליציה והאופוזיציה נפגשו הערב (שלישי) למשך כשעה וחצי בבית הנשיא בניסיון להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית שעל דחייתה הודיע אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בבית הנשיא אמרו כי הפגישה התקיימה "ברוח טובה" וכי הנשיא ימשיך בסבב הפגישות.

הנשיא יצחק הרצוג זימן אליו את הצוותים מטעם הקואליציה, סיעת 'יש עתיד' וסיעת 'המחנה הממלכתי'. מבית הנשיא נמסר כי "בהמשך השבוע, צפוי הנשיא להיפגש עם שאר נציגי המפלגות".

מטעם 'הליכוד' הגיעו: השר רון דרמר, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלתאביעד בקשי, פרופסור טליה איינהורן ומזכיר הממשלה, יוסי פוקס. מטעם 'יש עתיד' הגיעו החכיו"ת אורנה ברביאי וקארין אלהרר, מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ, ועוה"ד עודד גזית. מטעם 'המחנה הממלכתי' השתתפו החכי"ם גדעון סער, חילי טרופר ואורית פרקש-הכהן, ועו"ד רונן אביאני. בתום הפגישה מסרו בבית הנשיא כי "הפגישה התנהלה ברוח טובה" וכי הנשיא ימשיך בסבב הפגישות. 

ממפלגת 'יש עתיד' נמסר לאחר הפגישה: "אנו מודים לנשיא המדינה, על שפתח את ביתו למען הליך הידברות לטובת אזרחי ישראל בעת החשובה הזו. הגענו אליו הערב בשליחות ציבור גדול שהבין כמה שברירית ופגיעה הדמוקרטיה שלנו. אמרנו לנשיא המדינה כי בשנת ה-75 למדינת ישראל, אנחנו יכולים לעשות שינוי אמיתי - לא רק תיקונים קוסמטיים, אלא חוקה בהסכמה רחבה המבוססת על ערכי מגילת העצמאות".

עוד נמסר: "הבהרנו כי אנו מצפים להוריד את החקיקה שהונחה בלילה בכנסת, כדי להתחיל דיון בדף חלק. אנו רואים חשיבות בכך שכל העקרונות שנסכים עליהם כאן יהיו בהסכמה רחבה של נציגי הציבור, שתשקף הסכמה לאומית של אזרחי ישראל".

 

הרפורמה המשפטית יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד