כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התריע מהאיראנים

שר החוץ: "ישראל תמשיך לתמוך הומניטרית באוקראינה"

שר החוץ, אלי כהן, שוחח עם מזכיר המדינה בלינקן ושרי חוץ נוספים. השר הבהיר כי מעורבות איראן בלחימה באוקראינה היא קריאת השכמה לדמוקרטיות ברחבי העולם ונדרש נגדה מהלך עולמי משותף

שר החוץ: "ישראל תמשיך לתמוך הומניטרית באוקראינה"
שר החוץ אלי כהן בועידה צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ, אלי כהן, שוחח עם מספר שרי חוץ כולל מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, לגבי מעורבות איראן בטרור עולמי. שר החוץ כהן הדגיש כי ישראל תמשיך לתמוך הומניטרית באוקראינה בין היתר בהתבסס על הידע הישראלי בתחומי התמודדות בטראומה ומצבי חירום.

שר החוץ אלי כהן: "השותפות עם אוקראינה היא בעלת חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. המלחמה באוקראינה היא אתגר ברור ליציבות ולסדר העולמי כפי שאנו מכירים אותם ועל הקהילה הבינ"ל להגיב למעורבות המאיימת של איראן במלחמה. משטר הטרור באיראן אחראי לשימוש במל"טים מתקדמים נגד מטרות אזרחיות באוקראינה ומדובר בהפרות התחייבויותיה של איראן לקהילה הבינ"ל ובפגיעה בערכים והרוח של דמוקרטיות ברחבי העולם".

את השיחה קיים שר החוץ בשיחת "ועידת הדמוקרטיות" באופן מקוון בראשות מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן. השתתפו גם שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה ושרי החוץ של צרפת, איטליה, צ'כיה, ארגנטינה, זמביה, ליבריה, יפן ומלוואי.

אלי כהן שר החוץ אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד