כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגר"י עדס בכלא 6: "לא נוותר על אף בחור"

המקובל הגיע לאמירת סליחות מול שערי הכלא, וניגש לפני העמוד, תוך שהוא נושא דברי חיזוק ומעודד את העצורים

המקובל רבי יעקב עדס אמש בכלא 6
המקובל רבי יעקב עדס אמש בכלא 6

המקובל רבי יעקב עדס, הגיע אמש (ב) בראשות מאות בני אדם להשתתף בעצרת סליחות, תפילה ומחאה בשערי כלא 6, זאת עקב המשך מעצר בחורי הישיבות שסירבו להתייצב בלשכת הגיוס.

סמוך לחצות הלילה, הגיעו אמש לרחבה הסמוכה לכלא 6, מאות מהציבור החרדי ובפרט מקרב בני עדות המזרח, שהגיעו באוטובוסים וברכבים מכל רחבי הארץ.

המשתתפים שרו 'ברוך הוא אלוקינו', 'אל תירא ישראל אל תירא', ושירי מחאה ותפילה. התרגשות עברה בקהל כאשר למקום הגיע מירושלים המקובל רבי יעקב עדס, על מנת לחזק את הבחורים העצורים.

לפני אמירת הסליחות הכריז המנחה: "באנו לכאן בכדי להראות לכל העולם, שנעמוד מאחורי כל בחור, ושהרבנים והציבור הגדול יעמדו מאחורי כל אחד ואחד שירדפו אותו בגלל גזירת הגיוס".

רטט עבר בקהל, כאשר החל הרב עדס באמירת הסליחות כמנהג עדות המזרח, "קַמְתִּי בְּאַשְׁמוֹרֶת, לְבַקֵּשׁ עַל עֲוֹנִי"... כאשר מתוך הכלא, הצטרפו לתפילה האסירים אשר עודכנו מראש על המעמד, שהובא לאזנם באמצעות רמקולים רבי עוצמה.

הרב עדס עבר לפני התיבה באמירת הסליחות, תוך שהוא משלב דברי חיזוק והתעוררות לרגל המצב. בתוך דבריו אמר כי "לא נוותר על שום בחור, ולא נתפשר על שום דבר מול גזירת הגיוס הנוראה".

"מלבד החובה ללחום מלחמת הקודש כנגד הגזירות, צריך גם להתפלל ולבקוע שערי שמים כנגד הגזירה הנוראה, כמו שאמר ה'חזון איש' שמלבד ההשתדלות יש צורך גם בתפילה", ציין. במשך שעה ארוכה נאמרו הסליחות, שהסתיימו בקבלת עול מלכות שמים ותקיעת השופרות, כאשר לאחר מכן יצאו המתפללים בריקודי שמחה והזדהות עם אסירי עולם התורה.























כלא גיוס התייצבות יעקב עדס בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד