י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהומות הקפיטול

פנס חויב להעיד על שיחות שניהל עם טראמפ לפני ההתפרצות

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס חייב להעיד על שיחות שניהל עם דונלד טראמפ בימים הסמוכים ל-6 בינואר 2021 אז התפרצו מאות תומכי טראמפ לקפיטול וזרעו הרס רב. השופט אמר שפנס עדיין יכול לסרב לענות על שאלות הקשורות למעשיו ב-6 בינואר עצמו,

פנס חויב להעיד על שיחות שניהל עם טראמפ לפני ההתפרצות
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

שופט פדרלי החליט כי סגן הנשיא לשעבר מייק פנס חייב להעיד בפני חבר מושבעים גדול על שיחות שניהל עם דונלד טראמפ לפני המהומות שהיו ה-6 בינואר 2021 אז פרצו מאות תומכי הנשיא לבניין הקפיטול שהסתיים עם הרוגים ופצועים. לפנס עדיין יש את היכולת לערער.

אבל השופט אמר שפנס עדיין יכול לסרב לענות על שאלות הקשורות למעשיו ב-6 בינואר עצמו, כאשר כיהן כנשיא הסנאט לאישור הבחירות לנשיאות ב-2020. פסיקתו של השופט ג'יימס בואסברג מוושינגטון הבירה היא ניצחון ליועץ ג'ק סמית', שעומד בראש החקירה של משרד המשפטים.

כזכור לקראת הצבעת האישור לניצחון ביידן ב-6 לינואר 2021 בקונגרס, עמד פנס בפני לחץ עצום מצד טראמפ ובני בריתו לשבש את תוכניות המחוקקים לאשר את זכייתו של ג'ו ביידן. כנשיא הסנאט הוטל על פנס לעמוד בראש הליכי ההסמכה.

שיחותיו של טראמפ עם פנס בימים סביב המרד עוררו עניין רב לחוקרים שבדקו את המתקפה. אף על פי שפנס סירב להעיד בפני ועדת בית הנבחרים שחקרה את ההתקוממות, אנשים בסביבת טראמפ סיפרו לוועדה על שיחת טלפון סוערת שניהל עם פנס ביום המתקפה, בה הטיח עלבונות כלפי סגן הנשיא שלו.

פנס וטראמפ לא דיברו במהלך המתקפה על הקפיטול עצמה, שבה רבים מתומכיו של טראמפ חיפשו אותו כדי לפגוע בו, פנס נמלט מהאספסוף בסיוע אנשי השירות החשאי.

 

 

דונלד טראמפ מייק פנס ארה''ב מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד