כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אסון כבד

עשרות הרוגים בשריפה במרכז מעצר בגבול עם מקסיקו

לפחות 40 בני אדם נהרגו במרכז מעצר הגירה בעיר מקסיקנית על גבול ארה"ב משריפה שפרצה במקום. לפחות 29 אנשים נוספים נפצעו קשה בשריפה והועברו לבתי חולים מקומיים

עשרות הרוגים בשריפה במרכז מעצר בגבול עם מקסיקו
אחד הפצועים בבית חולים צילום: רשות ההגירה המכסיקנית

לפחות 40 מהגרים נהרגו כששריפה פרצה בלילה שבין שני לשלישי במרכז מעצר למהגרים בעיר גבול עם מקסיקו ארה"ב. בהודעה שפרסם המרכז הלאומי להגירה, נאמר כי עשרות גופות שכבו מכוסות בשורה מחוץ למתקן. בהצהרה נאמר כי לפחות 29 אנשים נוספים נפצעו קשה בשריפה והועברו לבתי חולים מקומיים.

לא ברור עדיין מה גרם לשריפה שפרצה בסביבות השעה 22:00 שעון מקומי ביום שני בלילה, אך התקשורת המקסיקנית אמרה כי התובע הכללי של המדינה פתח בחקירה רשמית, וכי החוקרים פועלים במקום.

על פי דיווחים מקומיים, כ-70 גברים שוכנו במתקן. הרשויות פועלות מול פקידים קונסולריים ממדינות שונות כדי לזהות את קורבנות השריפה. המכון להגירה של גואטמלה, מסר בהצהרה כי לפחות 28 מהמתים בשריפה זוהו כאזרחים גואטמלים וכי הם פועלים עם המשפחות להחזרת הגופות.

"הגירה לא סדירה טומנת בחובה שורה של סיכונים, ששוב התגלו; שוב אנו קוראים לאוכלוסיה לקבל החלטות נכונות לפני יציאה למסעות כאלה, שלעיתים אין להם חזרה או יעד סופי", נמסר ממתקן המעצר.

דו"ח אחרון של הארגון הבינלאומי להגירה (IOM) קובע כי מאז 2014, כ-7,661 מהגרים מתו או נעלמו בדרך לארה"ב בעוד 988 נספו בתאונות או בזמן נסיעה בתנאים תת-אנושיים.

מכסיקו הרוגים ופצועים מהגרים ארה''ב שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד