כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נמלט ממעצר בית

שנתיים מאסר לאבא שבתו ציירה ציורים נגד המלחמה

גבר רוסי נעצר לאחר שציורים שציירה הבת נגד המלחמה הכעיסו את הרשויות. הגבר נמלטו ממעצר בית לאחר שקיבל עונש מאסר של שנתיים בכלא. הוא הורשע בהכפשת כוחות מזוינים ברשתות החברתיות, לאחר שהמשטרה חקרה את ציורי הבת

שנתיים מאסר לאבא שבתו ציירה ציורים נגד המלחמה
אילוסטרציה צילום: pexels

גבר רוסי שנעצר על ידי המשטרה לאחר שבתו ציירה תמונות אנטי מלחמתיות בבית ספר, נידון לשנתיים מאסר לאחר שהורשע ב"הכפשת הכוח המזוין". אך בתפנית דרמטית של האירועים, דובר בית המשפט אמר כי האיש, אלכסיי מוסקאליוב, נמלט ממעצר בית אתמול הלילה וכי "מקום הימצאו לא ידוע כרגע".

מוסקליוב, הורה יחיד מהעיר יפרמוב, 250 קילומטרים דרומית למוסקבה, הופרד מבתו בת ה-13 מאז שהוכנס למעצר בית בתחילת החודש והיא הועברה למוסד בניהול המדינה. המשפחה אמרה שהם התמודדו עם לחץ מהמשטרה מאז אפריל האחרון, כאשר בתו, תלמידת כיתה ו', סירבה להשתתף בשיעור פטריוטי בבית ספרה וציירה מספר ציורים המראים ירי רקטות לעבר משפחה אוקראינית שעומדת תחת דגל אוקראינה ועוד ציור עם המילים "תהילה לאוקראינה!"

גורמים בבית הספר הזעיקו אז את המשטרה, שחקרה את הילדה ואיימה על אביה. לאחר מכן החלה המשטרה לבחון את פעילותו של מוסקליוב ברשתות החברתיות, והאב הואשם בסופו של דבר בהכפשת הכוחות המזוינים לאחר שכינה את המשטר הרוסי "טרוריסטים" ותיאר את הצבא הרוסי כ"רוצחים".

המקרה הביא לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם ברוסיה והוביל לקמפיין לאיחוד בין אב ובתו. המשטרה מסרה כי מוסקאליוב נמלט ממעצר בית בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי וכי הם "החלו לחפש את החשוד". עורך דין מטעם המשפחה ביקר את הילדה במקלט לילדים ויצא עם ציורים שעשתה עבור אביה ובהם נכתב: "אבא, אתה הגיבור שלי".

עורך דינו של מוסקאליוב, ולדימיר ביליינקו, אמר ל"גרדיאן" כי הילדה תועבר לבית יתומים אם לא יימצא קרוב משפחה שיהיה מוכן לטפל בה. מאז תחילת המלחמה, מספר פוליטיקאים, ופעילים נמלטו מהמדינה לאחר שהושמו במעצר בית ובהמתנה למשפט כי העבירו ביקורת על המלחמה באוקראינה.

מעצר בית מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ציורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד