כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אם המלחמה באוקראינה תימשך

עוזרו הבכיר של פוטין טוען שרוסיה מוכנה "להרוס את המערב"

בכיר רוסי טוען טען כי רוסיה מוכנה "להרוס את המערב" עם נשק גרעיני אם המלחמה באוקראינה תימשך, והוסיף כי "קריסת האיחוד האירופי לא רחוקה". שברי מל"ט בצבע כחול וצהוב עם המילים "תהילה לאוקראינה" נמצא במרחק של 50 קילומטרים בלבד ממוסקבה

עוזרו הבכיר של פוטין טוען שרוסיה מוכנה "להרוס את המערב"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

ניקולאי פטרושב, המזכיר הוותיק של מועצת הביטחון הרוסית ולשעבר מנהל השירותים החשאיים של המדינה (FSB), הנחשב לאחד מחברי המעגל הפנימי הבודדים של פוטין, המכונה סילובקי, התראיין באופן נדיר לתקשורת הרוסית. ברטוריקה שהפכה נדושה, הוא התעקש שרוסיה הייתה קורבן של פלישה מערבית, ושנאט"ו משתמש במלחמה באוקראינה כאמצעי להפלת שלטונו של פוטין.

הוא טען כי רוסיה מוכנה "להרוס את המערב" עם נשק גרעיני אם המלחמה באוקראינה תימשך, והוסיף כי "קריסת האיחוד האירופי לא רחוקה".

דבריו מגיעים אחרי שנמצאו שברי מל"ט בצבע כחול וצהוב עם המילים "תהילה לאוקראינה" במרחק של 50 קילומטרים בלבד ממוסקבה, לפי התקשורת הרוסית. המל"ט נמצא על ידי גבר בן 53 שטייל עם כלבו ליד קווי הרכבת בכפר סוויטינו, שנמצא מדרום מערב לבירת רוסיה. ערוצי טלגרם פרו-רוסים דיווחו על כך. זהו התקרית האחרונה של רחפן שהופל ברוסיה לאחר מספר פיצוצים מסתוריים, כולל תקיפה אחת דרומית למוסקבה ביום ראשון האחרון בה שלושה בני אדם נפצעו.

בתוך כך אוקראינה מדווחת על 171,000 חיילים רוסים שנהרגו מאז תחילת המלחמה. הכוחות המזוינים של אוקראינה פרסמו את האומדן האחרון שלהם לגבי האבדות הצבאיות הרוסי מאז החלה המלחמה בפברואר 2022.

לפי הכוחות המזוינים של אוקראינה, על פי ההערכות 171,730 חיילים רוסים נהרגו עד היום. המספר המדהים הזה מדגיש את העוצמה של המלחמה שנמשכת כבר למעלה משנה. ב-24 השעות האחרונות טוענת אוקראינה, 570 חיילים רוסים איבדו את חייהם.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה איחוד אירופי נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד