כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מוות מסתורי

מפקד רוסי שפיקח על טבח ידוע לשמצה נמצא מת בביתו

מפקד רוסי שפיקח על טבח ידוע לשמצה של מאות חיילים אוקראינים נמצא מת מירי בביתו. ישנם דיווחים סותרים על מי אחראי למוות המסתורי של דמיטרי ליסיצקי, שהואשם בטבח באילובייסק ב-2014. מקור אוקראיני אמר שהוא "חוסל"

מפקד רוסי שפיקח על טבח ידוע לשמצה נמצא מת בביתו
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אחד המפקדים הידועים לשמצה של ולדימיר פוטין, סגן-אלוף דמיטרי ליסיצקי מת מירי בגיל 48, ישנם דיווחים סותרים על מי שעומד מאחורי מותו, כאשר אוקראינה טוענת שהוא 'חוסל' כנקמה על הטבח הידוע לשמצה של מאות מחייליה במהלך אוגוסט 2014. אז חל מפנה בקרבות והבדלנים הצליחו לכתר אלפי חיילים אוקראינים במספר אזורים, הבולט בהם הוא כיתור העיר אילובייסק בו נהרגו ונשבו אלפי חיילים אוקראינים.

הוא נמצא מת בעיר הולדתו סטברופול, הרוסים טוענים כי הוא היה מדוכא על המלחמה המתמשכת באוקראינה והיה חולה, מנגד מקורות אוקראינים טוענים כי הוא חוסל. ליסיצקי זוכה המדליה הגבוהה ביותר בארצו, גיבור רוסיה, היה מפקד גדוד התקיפה הראשון של הגדוד המוטס 247 באי קרים.

הוא פיקד על גדוד המואשם בתקיפת האוקראינים במהלך הפסקת אש. על פי החשד, הוא נתן פקודה לפתוח באש על האוקראינים ברגע שהם נכנסו לשטח הפתוח שהוכרז כשטח של הפסקת אש. בנוסף ל-366 חיילים שמתו, 450 נפצעו ו-300 נשבו. פוטין העניק לו את מדליית גיבור רוסיה ב-2015.

מדי שנה, אוקראינה מקיימת יום זיכרון ב-29 באוגוסט, התאריך נבחר בגלל שזה היה התאריך שבו נרשם המספר הגבוה ביותר של חיילים שנהרגו במהלך הקרב. אותה יחידה רוסית האחראית לטבח, הואשמה גם בגין פשעי מלחמה שבוצעו בבוצ'ה במהלך הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022. ב-9 בספטמבר 2022 דווח כי כל היחידה הושמדה בהתקפת הנגד המהירה של אוקראינה באזור חרסון.

מותו הוכרז לראשונה על ידי העיתונאי האוקראיני יורי בוטוסוב שטען שכוחות אוקראינים שוב נקמו וחיסלו את דמיטרי ליסיצקי'. הגדוד שלו ספג 'אבידות כבדות' כאשר רוסיה נסוגה מחרקוב בשנה שעברה ו"חיסולו של ליסיצקי יחליש באופן רציני את יכולת הלחימה של הגדוד", טען בוטוסוב. מקורות רוסים, לעומת זאת, אומרים שגופתו נמצאה בדירתו בסטברופול. מכריו אמרו כי ליסיצקי היה לאחרונה מדוכא בגלל "תלונה על פעולותיו הבלתי חוקיות נגד אנשי צבא" במהלך המלחמה נגד אוקראינה.

 

חיסול ממוקד מלחמת אוקראינה רוסיה חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד