כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עונת הרחצה נפתחה היום: כדאי שתדעו - רשימת החופים המלאה

עוד לא החזרתם את המעילים והצעיפים לארונות האחסון? הגיע הזמן – משרד הפנים שמח להודיע כי עונת הרחצה לשנת 2023 נפתחה היום ואיתה כל הנתונים שעוד לא נחשפתם על המקום האהוב ביותר על הישראלים - חוף הים

עונת הרחצה נפתחה היום: כדאי שתדעו - רשימת החופים המלאה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עונת הרחצה נפתחה היום (רביעי) באופן רשמי, ומשרד הפנים מפרסם את כל הנתונים והמספרים הנוגעים למקום האהוב ביותר על תושבי מדינת ישראל – חוף הים!

במהלך העונה ייהנו אזרחי ישראל מרחצה בטוחה בחופי ישראל, בלמעלה מ – 157 חופי רחצה ברחבי הארץ. כ- 16 תחנות הצלה מתוכם יפתחו רק ב 20.4.2023, זאת בשל החלטת ראשי הרשויות שבתחומן החופים, עקב עבודות תחזוקה בחופים אלו. הרשימה המלאה נמצאת באתר משרד הפנים.

בשנת 2022 משרד הפנים פרסם קול קורא לפתיחת חופים חדשים ברחבי הארץ ו -4 רשויות מרחבי הארץ ניגשו וזכו כל אחת מהן בהקמה של חוף אחד בתחומן, הרשויות שזכו הן: טבריה, עכו, מועצה אזורית חוף הכרמל ונתניה. חופים אלו נמצאים בהליכי הכרזה והכנה, בתקווה כי יפתחו במהלך עונת הרחצה הקרובה. 

157 החופים כוללים 3 חופים חדשים שנפתחו בטבריה, בת ים ואשקלון עליהם כזכור הכרזנו כבר בעונת הרחצה הקודמת. משרד הפנים שב ומדגיש כי הרחצה מותרת אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות הקבועות.

במסגרת צמצום מקרי הטביעה בחופים, פועל המשרד במספר מישורים והחשוב והעיקרי שבהם הוא מענק תקציבי לרשויות החופיות. בעונת הרחצה 2022 משרד הפנים העביר סך של 32.5 מלש"ח לרשויות המוחלשות שבתחומן חופים לטובת פיתוח, שידרוג ורכישת ציוד הצלה. גם בשנת 2023 יעביר המשרד סך של 32.5 מלש"ח. בנוסף, משרד הפנים הגיש דרישה לתוספת תקציבית משמעותית אשר תסייע לרשויות בפיתוח ושידרוג החופים. 

חופי הים הוכחו כאזור בעל רמת סיכון, ובמשרד הפנים פועלים ללא לאות להעלאת המודעות לרחצה רק בחופים מוכרזים ומפוקחים תחת שירותי ההצלה. 

 

 

חוף ים חופי רחצה עונת רחצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד