כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עונת הרחצה נפתחה

חבל להתלכלך: אלו החופים הנקיים ביותר בישראל

לפי נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, 84.8% מהחופים הפתוחים בישראל מדורגים נקיים מאוד או נקיים, לעומת 67.7% בתקופה המקבילה אשתקד

חבל להתלכלך: אלו החופים הנקיים ביותר בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

עקב פתיחת עונת הרחצה נפתחה היום (רביעי) מפרסם המשרד להגנת הסביבה את נתוני מדד חוף נקי.

מהנתונים עולה כי במדד הראשון לחודש מארס, 84.85% מהחופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים לרחצה) שנמדדו במדד דורגו נקיים עד נקיים מאוד, לעומת 83.3% במדד הקודם, ו-67.7% במדד באותה תקופה אשתקד. המדד מבוצע אחת לשבועיים. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות החופיות.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד) הן נהרייה, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, עמק חפר, נתניה, חוף השרון, הרצלייה, בת ים, גן רווה, אשדוד ואילת. 

הרשויות החופיות בתחתית המדד בציון בינוני הן תל אביב והמועצה האזורית חוף אשקלון.

שנת 2023 היא השנה ה-18 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. מטרתה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים על פי מחויבות בין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבה מופנים לתמיכה ברשויות החוף לניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה. המטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל.

במסגרת זו, מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מודדים את רמת הניקיון בחופים הפתוחים בד בבד עם יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים. 

המשרד להגנת הסביבה ימשיך להשקיע ולתמוך ברשויות המקומיות החופיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים לרחצה. התמיכה נועדה לביצוע פעולות ניקוי בחופים לא מוכרזים לרחצה ולהפחתה במקור של פסולת ימית על ידי עידוד הציבור לשימוש בכלים רב פעמיים והפסקת שימוש בכלים מפלסטיק לשימוש חד פעמי. כמו כן, יפעיל המשרד תוכנית לתגבור אכיפה של חוקי העזר לניקיון בעזרתם של שוטרי משטרת ישראל מתחנות רבות ברחבי הארץ בחודשי הקיץ.

 

חוף ים טיול פסח ניקיון עונת הרחצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד