כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתוך דאגה כנה

נפתלי בנט בפנייה לשרי הממשלה: "אני אישית נושא באחריות"

לאור חתימת שר האוצר סמוטריץ' על ביטול המס על השתייה המתוקה, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שבממשלתו הועלה המס מפציר בממשלת ישראל לחזור בה מההחלטה ומסביר מדוע בעצם העלה את המס ולא מזכיר ולו ברמז כי זו היתה דרישה של ליברמן

נפתלי בנט בפנייה לשרי הממשלה: "אני אישית נושא באחריות"
נפתלי בנט צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אל תבטלו את המס על שתייה ממותקת. אני אישית נושא באחריות למס זה. מי שכועס, שיפנה אליי את כעסו, אבל אנא אל תפגעו בבריאות הילדים שלנו". כך קורא בשעות האחרונות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

בנט מספר: "ערב התקציב, ההצעה הלא פופולרית הזו הובאה בפניי להכרעה, והחלטתי להטיל את המס מסיבה אחת: כדי להציל חיי רבבות ילדים ממחלות נוראיות כמו סכרת והשמנת יתר. משרד הבריאות הציג בפניי נתונים ברורים: אחד מהמקורות הגדולים לצריכה סוכר זו שתייה מתוקה, ובשנים האחרונות יש זינוק במחלות הכרוכות בכך".

לדבריו, "המס הוטל, ואכן צריכת שתייה ממותקת ירדה דרמטית. ועכשיו ממשלת ישראל, בשם איזה עיקרון של "למחוק דווקא את כל מה שהממשלה הקודמת עשתה", מבטלת את המס. אני יודע שלשרים בממשלה יש דאגה כנה ועמוקה לילדי ישראל, במיוחד לחלשים, אז למה? הלוא עכשיו יותר הורים יקנו משקאות מלאי סוכר, יותר ילדים ישתו, רובם אגב בשכבות החלשות (כי לעשירים שינוי המחיר לא משפיע), יותר ילדים יחלו בסכרת, ייאלצו להגיע בעתיד לקטיעות גפיים וחלילה גם למוות".

שתייה מתוקה על המדפים. אילוסטרציה (צילום: קובי עוזיאלי)

ראש ממשלת ישראל ה-13 שב וקרא, "אני מפציר בשרי הממשלה לשקול זאת שוב, לחשוב "רק על הילדים", ולהותיר את המס על שתייה מתוקה כנו.
אפשר להסיר את המס רק על משקאות דיאט, שאכן בעיניי זו טעות שעשינו. והורים, אנא חישבו שוב ושוב לפני שאתם מכניסים משקאות רעילים אלו (כן, המון סוכר זה פשוט רעל) לביתכם. חג פסח כשר, בריא ושמח!". 

לשאלת גולש מדוע הטיל מס גם על המשקאות נטולות הסוכר, השיב נפתלי בנט: "זו היתה שגיאה ואני ממליץ לבטל את המס על משקאות דיאטטיים".

שתיה מתוקה משקאות ממותקים שתייה ממותקת הורדת מיסים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד