כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ומי המתאים לראשות ממשלה

סקר מנדטים: גנץ מפתיע, הליכוד ולפיד נחלשים

סקר מנדטים נוסף ברקע הקפאת הרפורמה מציג שינויים דרמטיים, רק חצי שנה לאחר הבחירות האחרונות בהן זכה הימין ברוב מוחץ. לפי הסקר, הקואליציה מאבדת את הרוב אילו הבחירות היו מתקיימות היום. הליכוד נחלש ויש עתיד נחלשת עוד יותר. מי שגורף את הקולות הוא בני גנץ שמזנק למעל 20 מנדטים | כל הנתונים

סקר מנדטים: גנץ מפתיע, הליכוד ולפיד נחלשים
מליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על רקע הודעת ראש הממשלה בנימן נתניהו על הקפאת חקיקת הרפורמה המשפטית, מצביעי ימין רבים מאוכזבים מהמהלך ומטילים ספק אם אכן הרפורמה תחזור לשולחן ותחוקק סופית במהלך מושב הקיץ.

לפי סקר מנדטים שפורסם אמש (שלישי) ב'חדשות 14' בשיתוף מכון הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר וצוריאל שרון, תמונת הגושים משתנה ועומדת כרגע על 62 לאופוזיציה, לרבות המפלגות הערביות, לעומת 58 לקואליציה הנוכחית.

לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד'  בראשות בנימין נתניהו היתה מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-30, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' היתה נחלשת גם היא ל-6 מושבים, וכך גם 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר שנחלש ל-5 מושבים. בסך הכל ירידה של שלושה מנדטים למפלגה שרצה ביחד בבחירות האחרונות והשיגה 14 מנדטים.

מובילי הרפורמה, שמחה רוטמן ויריב לוין. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7, לעומת ש"ס בראשות אריה דרעי שנחלשת ל-10, גם 'יש עתיד' נחלשת בחמישה מנדטים למרות המעורבות במחאה ויורדת ל-19, לעומתה 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ ממשיכה להפתיע גם בסקר 'חדשות 14' עם זינוק מ-12 מושבים כיום ל-23 - לו הבחירות היו נערכות היום.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שומרת גם היא על כוחה עם 6 מושבים, ואילו 'העבודה' נפלטת החוצה מהפוליטיקה ומקבלת רק 2.5%, לטובת חזרתה של 'מרצ' עם 4 מושבים בלבד.

מתחזק על חשבון אחרים. בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

המפלגות הערביות שומרות על כוחן הנוכחי - חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 5 מושבים וכך גם רע"מ שבראשות מנסור עבאס שמקבלת גם היא 5 מנדטים בבחירות. מפלגת בל"ד עדיין לא עוברת לבדה ונשארת בחוץ עם 1.9% מסך הקולות.

באשר לשאלה מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה?

בנימין נתניהו עדיין מוביל בהתאמה לראשות הממשלה עם 44% אחוזי התאמה, במקום השני נמצא בני גנץ עם 32%, ויאיר לפיד שכבר כיהן בתפקיד זוכה רק ב-17% בלבד. 8% ממשתתפי סקר 'דיירקט פולס' ו'חדשות 14' סהרו שאף אחד מן השלושה אינו המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה.

מה חושב הציבור על פיטורי גלנט?

כמו כן נשאלו משתתפי הסקר, האם ראש הממשלה נתניהו צריך להשיב לתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שפוטר בערבו של יום ראשון בהודעה לתקשורת כשאר עד עתה הוא עדיין מכהן בתפקידו, היות ולא יצא אליו מכתב פיטורין רשמי. מן הסקר עולה כי רוב הציבור היה רוצה לראות את יואב גלנט נשאר על כס שר הביטחון.

יואב גלנט והמועמד להחליפו אבי דיכטר, השבוע במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

65% מכלל המשתתפים בסקר חושבים שיש להחזיר את גלנט לתפקיד. בחלוקה לגושים, בקרב תומכי האופוזיציה 90% חושבים שיש להשיב את גלנט ובקרב תומכי הקואליציה רק 41% חושבים כך לעומת 49% שחושבים שלא.

כן נשאלו משתתפי הסקר, כיצד צריכים לנהוג מפקדי צה"ל מול טייסים וחיילי מילואים שהודיעו כי בכוונתם לסרב פקודה אם הרפורמה תימשך? על פי החלוקה לגושים, 11% בלבד בקרב תומכי האופוזיציה חושבים שיש להעניש ולהדיח את אותם סרבנים, כאשר אצל תומכי הקואליציה מוצגת תמונה שונה לחלוטין עם 82% שחושבים שיש לנהוג ביד קשה מול אותם טייסים וחיילי מילואים.

סקר מנדטים מכון הסקרים דיירקט פולס בני גנץ המחנה הממלכתי יואב גלנט הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד