כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א לראשי 'יד לאחים' שביקרו במעונו: "מצילים דורות משמד ממש"

ראשי 'יד לאחים' ביקרו אצל מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א וסקרו בפניו את הפעילות הרבה הנעשית בהשבת יהודים לכור מחצבתם • מרן עודד את הפעילות הרבה וקרא לציבור לעמוד לימין הארגון

מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א לראשי 'יד לאחים' שביקרו במעונו: "מצילים דורות משמד ממש"
הרב שמואל מ. אדלשטיין צילום: יד לאחים

ביקור מיוחד קיימו ראשי 'יד לאחים' אצל מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א וקיבלו חיזוק ועידוד לפעילות הנעשית לאורך כל ימות השנה.

בביקורם העלו ראשי ונציגי הארגון בפני מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א את העשיה הרבה הנעשית בשטח להצלת דורות רבות של יהודים, והעניקו סקירה מקיפה על הפעילות שעלתה שלב בתקופה האחרונה.

ר' חיים אייזנברג סקר בפני הרב את הפעילות במחלקת הטמיעה, ושיתף בפעילויות מיוחדות שנערכו לקראת חג הפסח, ובהם ערב הכנה לליל הסדר לכל הניצולות וילדיהם בהשתתפות טובי המרצים. האירועים התקיימו בין היתר בראשון לציון, קרית שמונה ובאר שבע.

ביקור ראשי 'יד לאחים' אצל הגרמ"ש אדלשטיין • צילום: יד לאחים

רכז השטח של המחלקת מיסיון ר' שמעון אברג'ל העניק סקירה מקיפה על המאמצים הרבים שמשקיע הארגון במלחמה בכתות המיסיון הפועלות ברחבי הארץ, ופועלים להוציא יקר מזולל.

הרב יואב רובינסון מנהל מחלקת התבוללות גולל בפני הרב את הפעילות הרבה בתחום, בין היתר בכל הנוגע לדור השני שנשאר מאחורה, כאשר מדובר על ילדים מבוגרים שנשארו בכפר עם האב הערבי. כ"כ הציג לרב את ההגדה המיוחדת לפסח שהודפסה על ידי הארגון אשר נשלחת בימים אלו ליהודים במדינות ערב ולילדים להורים מתבוללים.

מי שעוד הרחיב בדברים היה ר' חיים קאהן שמופקד מטעם יד לאחים על "שבתות חיזוק" שהארגון מקיים מספר פעמים בשנה עבור הניצולות וילדיהן בקמפוסים רחבי ידיים אשר נשכרים לצורך זה. הוא סיפר לרב כי במסגרת זו מובאים להם טובי המרצים והרבניות המכינים אותן למועדי ישראל ולכל השנה.. ומראים להם כיצד נראית שבת יהודית כהלכתה. 

הגרמ"ש אדלשיין מעיין בהגדה המיוחדת • צילום: יד לאחים

רגע לפני צאת הפמליה מחדרו, הובא לרב אלבום מיוחד ומרגש עם תמונותיהם של עשרות ילדים, בני הניצולות שחגגו בר מצווה בשנה האחרונה כיהודים כשרים.. במסגרת בר המצווה יד לאחים נותן לכל ילד זוג תפילין מהודר ועורך לו עליה לתורה חגיגית ברחבת הכותל המערבי יחד עם בני המשפחה הקרובים.

מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א שהיה נרגש מאוד מהדברים שראה, שיבח את הפעילות ובמיוחד את פדיון השבויים ועודד את פועלם הרב בהשבת ילדים לכור מחצבתם ואמר כי "מדובר בשמד ממש. נורא נוראות. אתם ממש מצילים דורות שלמים". מרן קרא לציבור להיחלץ חושים לעמוד ולסייע לארגון בפועלו הרב.

בתחושת שליחות רבה וכשהם מעודדים וחשים אנרגיות חדשות להמשך הפעילות נפרדו מנהלי וראשי הארגון מהרב ששב והודה להם על עשייתם.

ביקור זה מצטרף לעידוד אותו שאבו ראשי הארגון מביקור מיוחד שערכו בשבוע האחרון אצל גאב"ד 'היכל הוראה' הגר"מ ברנסדורפר, מחשובי הפוסקים, שנדהם אף הוא לגלות את הפעילות הרבה הנעשית בכל המישורים על מנת למנוע שמד והתבוללות ובכך להציל דורות של יהודים. הגר"מ ברנסדורפר פסק לציבור: "מצווה לעזור לארגון, שמי שאין לו ילדים יכול לקיים מצוות פרו ורבו ע"י החזרת ילדים לתורה ומצוות, ומי שתורם ליד לאחים יש לו חלק במצווה זו".

יד לאחים הרב אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד