כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בנט: "השמאל מייחל שניכשל מחר ונתרסק"

שר הכלכלה פרסם סטטוס ארוך בו נימק את תמיכתו בחוקה למפלגת הבית היהודי, והתייחס ליריביו מבית ומחוץ

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

המאבק בין תומכי ומתנגדי החוקה במפלגת הבית היהודי נכנס לישורת האחרונה, ויו"ר המפלגה, נפתלי בנט, המקדם את החוקה בכל כוחו, מפרסם הבוקר (ג) סטטוס בנושא בדף הפייסבוק שלו.

"אפס מנדטים. זו לא טעות. זה היה המצב שלנו לפני שנתיים וחצי. מדובר על סקר מינה צמח בידיעות אחרונות שניבא 0 (!) מנדטים לבית היהודי, ו-0 מנדטים לאיחוד הלאומי. מחר תתכנס ועידת הבית היהודי לאשר את חוקת המפלגה החדשה. הבית היהודי היה עד היום מפלגה קטנה ושולית. לא ספרו אותנו. בגירוש מגוש קטיף דרסו אותנו. היום, ברוך השם, אנחנו במקום אחר. בעזרתכם, בעזרת האמונה בדרך, וגם כי אנחנו פשוט אומרים ועושים דברים נכונים. הגודל שלנו מצריך שינוי.

"החוקה החדשה קודם כל מקבעת את הפריימריז כצורת הבחירה של המפלגה. הציבור בוחר את נציגיו. עד היום, כל מיני ועדות מינו ושיבצו את רשימת הנציגים לכנסת. זאת לא הדרך. אנחנו צריכים עשרות אלפי אנשים שיבחרו את הרשימה. זאת הדרך להגיע לעם ישראל. החוקה החדשה גם מאפשרת ליו"ר לנהל את המפלגה - אך מעמידה אותו כל פעם לפני בחירות לבחירה מחודשת. אם הוא לא טוב - הבוחרים ישלחו אותו הביתה.

"החוקה גם מאפשרת ליו"ר להביא עד מקום 20 ארבעה אנשים שהוא בוחר על מנת להביא מנדטים למפלגה. אילו אנשים? איש ביטחון/ איש רוח/ רב - או לחילופין אנשים שיאזנו את הרשימה: יותר נשים/ יותר דתיים/ חילונים/ עולים/ עיירות פיתוח: אנשים שיביאו איתם עוד ציבורים למפלגה. גם בפעם הקודמת היתה האפשרות לעשות זאת, אך ויתרתי כי לא היה צורך בכך. לפחות 16 מתוך 20 הראשונים שלנו נבחרים ע"י הציבור. במפלגות אחרות (לפיד/ לבני/ ליברמן/ ש"ס/ יהדות התורה/ קדימה) זה לא קורה. אצלנו כן.

"ועוד דבר קטן: החוקה קובעת לראשונה את הכללים למקרה שהבית היהודי ירכיב את הממשלה.
כן, של אותה המפלגה שלא נכנסה לפי הסקרים לכנסת לפני שנתיים וחצי. שהיתה שלושה מנדטים בכנסת. אני מבקש מחר מחברי ועידת הבית היהודי את האמון שלכם. אני, יחד עם חבריי בסיעה, עובד קשה כל השנה למען עם ישראל. בכל רגע מזמני. עושה כמיטב יכולתי. בשביל זה אני משרת ציבור. עכשיו אני מבקש: תנו לי להמשיך לעבוד למענכם. תנו לי קרדיט, תנו לי חבל למשוך, יחד עם חבריי, את הספינה הגדלה הזאת.

"רוב מוחלט של חברי הכנסת של הבית היהודי, של בוחריו ושל חברי הועידה תומכים בחוקה החדשה. מי שמתנגד, זו זכותו. אבל ראוי שהדברים ייעשו ללא השמצות, ללא "אי דיוקים", ללא פלגנות - אלא כמחלוקת לשם שמים. על הכרת הטוב אני בכלל לא מדבר. אני בכל אופן מתכוון להמשיך לנהוג כך - לא כי אני נהנה במיוחד כשתוקפים אותי אישית - אלא כי אחרת - נחזור לימי שלושת המנדטים העליזים.

"מי שמצביע על החוקה הזאת הם חברי מרכז המפלגה בלבד. אתם מכירים כאלה? תדאגו שיגיעו מחר (רביעי) בשעה 16:30 לאוניברסיטת תל אביב, ויצביעו כמו שצריך. בהמשך, הודעתי כי אביא, כמו בבחירות הקודמות בדיוק, לאיחוד חלקי הציונות הדתית למפלגה אחת גדולה. עשינו זאת פעם אחת, נעשה זאת, בעז"ה, שוב. בצורה הוגנת. בנוסף לכך, נמשיך להביא קהלים חדשים אל הבית היהודי הגדול שלנו. בית של זהות יהודית, של ציונות, של תורה, של חיזוק הרבנות הראשית, של ערכים ושל אהבת ישראל וארץ ישראל.

"חברים - השמאל מייחל שניכשל מחר ונתרסק. נותרנו המפלגה היחידה, למשל, המתנגדת למדינה פלסטינית. לא הליכוד, לא ישראל ביתנו, לא יש עתיד, לא ליבני ולא אחרים - אין עוד מפלגה שעומדת כחומה בצורה מול ההזיות המדיניות שהתנפצו אל מול עינינו רק לפני שבועות ספורים. אם ניחלש, דרכנו תיחלש. כשהיינו קטנים וחלשים - דחפורים עלו על הבתים שמהם ירו עלינו טילים רק לפני שבועיים. ומה יכולנו לעשות? הפגנו וצעקנו. היינו קטנים וצודקים.

"לא עוד. ההנהגה תלויה בחוקה. והחוקה צריכה לעבור, בגדול, מחר. זאת הבקשה שלי", מסכם שר הכלכלה, ומבקש לשתף את הסטטוס.
בנט חוקה הבית היהודי הצבעה מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד