י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לשם שמים

יום אחרון להצטרפות להגרלה הגדולה של 'כל ישראל ערֵבים'

היום האחרון להצטרף להגרלה הגדולה של כל ישראל ערֵבים למען היתומים: שבוע לפני פסח, עושים סדר, כל השאלות והתשובות הכי מפתיעות

יום אחרון להצטרפות להגרלה הגדולה של 'כל ישראל ערֵבים'
200 ש"ח ברשת איקאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחדר צנוע ופשוט זה קרה, ערב ההגרלה הגדולה של "כל ישראל ערֵבים" הלכנו לפגוש את נציגי המהפכה החברתית שאין כדוגמתה בכל העולם, סיקרן אותנו לדעת מה עומד מאחורי התכנית הגאונית מחד והפשוטה מאידך.

שעה ארוכה ישבנו עם גבאי ועסקני "ועד הרבנים לעניני צדקה" המפעילה כבר שבע עשרה שנה את התכנית "כל ישראל ערֵבים" שרוב הציבור החרדי חבר בה, קבלנו תשובות מפתיעות על כל מה שמעסיק כל אחד ואחד מאיתנו, יוקר המחיה, כלכלה חודשית, נישואי הילדים והדיור.

השאלה הראשונה, אז למעשה, איך עובד כל ישראל ערבים?

היום חברים בתכנית בערך שלושים וחמש אלף משפחות, בעת קרות מקרה רח"ל מתבצעת גביה חד פעמית מכל חברי התכנית של בערך 6 ש"ח לכל יתום עד שמגיעים ליעד הקרן של 200,000 ₪ לכל יתום.

סכום הגביה מכל חבר מוגבל עד תקרת חיוב של 64 ₪ לחודש בלבד, וב"ה זכינו על ידי זה להקים קרנות עבור יותר מאלף וחמש מאות יתומים, והכל בשקט בלי שום עלונים ופרסום, וכמובן שבלי בזיונות.

כשיש לכל יתום 200,000 ₪ למה צריך גם את 'כל ישראל ערבים המושלם' וגם 'כל ישראל ערבים לכלכלתם'?

המטרה של 'כל ישראל ערבים' בעת הקמתו היתה להפסיק עם עלוני הפרסום של התמונות הצבעוניות וכל המשתמע מכך, ואכן בשנים הראשונות ככה היה, ככל שהציבור הצטרף כך לא שמענו יותר מהצורך בגיוס כספים לקרנות יתומים.

לאחרונה יוקר המחיה נתן את אותותיו בכל רבדי המחיה, כלכלה חודשית, חינוך, ביגוד, חתונה, ובפרט בהוצאות הדיור, לכן פתאום נוצר מצב שהאלמנות והיתומים עמדו לפני שוקת שבורה, בפני דילמה לא פשוטה, האם לצאת למסע בזיונות מול כל עם ישראל ובפרט מול החברים הקרובים, או פשוט שלא יהיה לאלמנה איך לגדל את היתומים, ואת התוצאה של זה אין צורך להסביר, זה ממש פיקוח נפש לעתיד היתומים ברוחניות וגשמיות.

לכן גדולי הדור הכריעו שהגיע העת לקום ולעשות מעשה, להקים את התוכניות המשלימות את "כל ישראל ערבים הבסיסי".

"כל ישראל ערבים המושלם" – כשמו כן הוא, להכפיל את הסכום ולתת לכל יתום 400,000 ₪, וזאת על ידי גביה כפולה מחברי קבוצת המושלם.

"כל ישראל ערבים לכלכלתם" – תכנית גאונית נוספת שנותנת מענה חודשי לצרכי כלכלת היתום היום-יומיים, תקציב חודשי בסך 1,500 ₪ לכל יתום, וזאת באמצעות תוספת גביה של עשרים אגורות לכל יתום בלבד, לדוגמא: אם חברים בתוכנית 7,500 מנויים, מכל אחד ייגבה 20 אגורות עבור כל יתום.

ועל זה קבעו גדולי הדור שבזמנינו ההצטרפות לשני תוכניות אלו הם גם כן בגדר "חובת האיש לביתו".

גם בתכניות אלו תקרת הגביה לא תעלה בשום מצב על 64 ₪, למרות שלפי כל  התחשיבים הכלכליים נעמוד רחוק מכך, כאמור, ב"ה כרגע עדיין לא הוצרכנו להפעיל את הגביה בשני התכניות המשלימות.

האם כל חבר ב'כל ישראל ערבים' מצורף אוטומטי ל'מושלם' ו'לכלכלתם'?

לא. על מנת להצטרף לתוכניות המשלימות יש למלא טופס ידני או טלפוני, להגיש הצהרת בריאות עדכנית ולחתום על תנאי התוכנית. חבר שאינו מעוניין להצטרף – אינו צריך לעשות דבר. זכאותו ב'כל ישראל ערבים' נמשכת כרגיל. 

להצטרפות מיידית לחצו כאן>>>

האם ה'מושלם' ו'לכלכלתם' כבר פעילים בפועל והאם כולם יכולים להצטרף אליהם?

שני התכניות כבר פעילות ומעניקות בטחון לחבריהם, אך ב"ה עד היום לא נאלצנו לבצע גבייה.

מי יכול להצטרף לתוכניות 'המושלם' ו'לכלכלתם'?

כולם, לאחר מילוי הצהרת בריאות עדכנית, גם אלו שכבר חברים ב'כל ישראל ערבים'.

בעלי בעיה רפואית רשאים להצטרף לתוכנית?

בעלי בעיה רפואית יקבלו לאחר ההצטרפות שאלון נוסף המועבר לאישור רופא מטעם 'כל ישראל ערבים'. לאחר אישורו הם מצורפים לתכנית לכל דבר ועניין, יצויין כי אלו שלא ידווחו על בעיה רפואית בעת ההצטרפות – מאבדים את זכאותם בתוכנית.

מדוע דווקא עכשיו?

  1. כי מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה.
  2. מאחר וזו מצווה כה גדולה, היצר מתערב ודוחה את האדם ואומר לו 'מחר', וכבר פורסם אותו אחד שרצה לחתום על חברות בתוכנית ולאחר זמן קצר אירע מקרה שכבר לא יכל להצטרף.

אם עדיין אין לי ילדים, או שכולם כבר נישאו ברוך השם – אוכל להיות שותף במצווה כה גדולה?

  1. כן, וכך נהגו בעצמם גדולי הדור שליט"א, שהצטרפו ל'כל ישראל ערבים' ללא כל זכויות בפרויקט, רק הזכויות בעולם הבא!
  2. מי שעדיין אין לו ילדים – יש בידו הזדמנות לקיים את המצווה יותר לשם שמים, ואז גם כשיוולדו הילדים בעזרת השם זה ימשיך להיות לשם שמים, ואדרבה זכות המצווה תשפיע לו ברכה מיוחדת בגידול הילדים מתוך בריאות ונחת.

האם אני יכול לשלם עבור משפחה אחרת?

כן, ניתן לשלם לתוכנית 'כל ישראל ערבים' / ה'מושלם' / לכלכלתם עבור משפחה אחרת והזכויות בפרויקט יהיו שייכות לה. יש לציין זאת במפורש בעת ההצטרפות. הצהרת הבריאות תהיה אודות הורי המשפחה שזכויות התוכנית שייכות לה.

האם מוטלת הגבלה על מספר הילדים הזכאים לקבל בעת אסון רח"ל?

לא, ולצערנו כבר ישנן כמה וכמה משפחות בנות יותר מעשר יתומים שקיבלו את הסכום המלא לכל ילד.

להצטרפות מיידית לחצו כאן>>>

האם מתבצעת גבייה בכל חודש?

לא, רק בעת קרות מקרה רח"ל.

אפשר לתרום מכספי מעשר?

כן, לכתחילה! כך פסק מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל וכן פסק מרן פוסק הדור מרן הגאון האדיר משה שטרנבוך שליט"א שניתן לתרום ל"כל ישראל ערֵבים" מכספי מעשר מלכתחילה.

האם קיים פיקוח על הכסף, והאם הוא מושקע?

כל כספי היתומים נשמרים בשמירה יתירה בקרן מיוחדת בפיקוח רבני "כל ישראל ערבים" ובפיקוח מקצועי של משרד רואה חשבון. מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל הורה חד-משמעית שלא להשקיע את כספי היתומים בשום אופן שקיים איזה בדל של סיכון חלילה, ואכן ב"ה מעולם לא ניזוקה צדקה זו.

השקעה אחת כן מומלצת על ידי רבני "כל ישראל ערבים", רכישת דירות באופן עצמאי על ידי המשפחה - זו ההשקעה הוודאית ביותר כיום. 'כל ישראל ערבים' ממליצה למשפחות לרכוש דירות לטובת היתומים בצורה בטוחה בליווי צמוד של עו"ד מטעם כל ישראל ערבים).

האם ה'חברים' משלמים דמי ניהול קבועים?

אין דמי חבר קבועים וכן לא דמי ניהול, התכנית מתנהל לשם שמים ושלא על מנת לקבל פרס כל שהוא.

גביה מתבצעת רק כשקורה מקרה רח"ל, אם אין מקרה אין גביה כלל, לדוגמא בתכניות ההשלמה ב"ה לא היה מקרה ב"ה ה' יעזור הלאה ולכן לא בוצעה גביה מחבריו אפילו לא של אגורה אחת.

להצטרפות מיידית לחצו כאן>>>

הנשמעים לגדולי הדור וממהרים להצטרף עוד היום ירוויחו פעמיים, גם הזכות הענקית להצלת אמיתית של אלפי יתומים בדרך כבוד.

וגם יזכו להיכנס להגרלת פסח מיוחדת "הפסח עלינו", שתתקיים ביום רביעי ז' ניסן, בו יוגרלו 2000 ₪ תלושי קניה ברשת יש, 2000 ₪ ברשת איקאה, 2000 ₪ אפיקומן לילדים, אוצר החכמה, מיני בר לשבת וחג הפסח, שבת לזוג במירון, וכן טיסה לזוג לקרסטיר.

גם אלו שכבר חברים ב"כל ישראל ערבים" ומצטרפים לתכנית החדשה זכאים להיכנס להגרלה, כל הצטרפות לכל תכנית מהווה זכות כניסה נוספת להגרלה.

להצטרפות מיידית לחצו כאן>>>

ועד הרבנים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד