כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הישגים מרשימים למטופלי המרכז ההידרותרפי החדשני של רשת 'עלה'

בשעות הבוקר משמש המרכז את ילדי מסגרות 'עלה' הפועלות בקמפוס, ובשעות אחה"צ מוענקים בבריכה טיפולים הידרותרפיים במימון קופות החולים, לצד שחייה שיקומית

הישגים מרשימים למטופלי המרכז ההידרותרפי החדשני של רשת 'עלה'
הידרותרפיה בעלה צילום: עלה

מטופלים רבים פוקדים את המרכז ההידרותרפי החדשני והמתקדם של רשת 'עלה' לילדים ואנשים עם מוגבלויות, הפועל בקמפוס הרשת בבני ברק, והישגי התקדמות מרשימים נרשמים בקרב המטופלים אשר זוכים לקבל את מעטפת הטיפול המקצועית, בהתאמה לציבור שומרי התורה והמצוות.

המרכז ההידרותרפי המתקדם, אותו מפעילה רשת 'עלה', כולל בריכה שיקומית משוכללת, בה משולבת מערכת מתקדמת של מוזיקה ואורות הפועלים גם בתוך המים וגם מחוץ למים, ומתחלפים בהתאם לאופי הפעילות. בנוסף למפלי מים, קיימים גם זרמי מים המאפשרים שחיה נגד הזרם וזרמי מים לעיסוי.

בשעות הבוקר והצהרים המוקדמות משמש המרכז את ילדי כלל המסגרות הפועלות בקמפוס. ולאחר מכן, בשעות אחר הצהריים מוענקים בבריכה טיפולים הידרותרפיים במימון קופות החולים, לצד שחיה טיפולית. כמו כן, במרכז ההידורתפי מתקיימים חוגי שחייה קבוצתיים לכלל הקהילה בתיאום.

אל הבריכה מגיעים אנשים הסובלים מבעיות פיזיות-מוטוריות, וממחלות נוירולוגיות: פרקינסון, טרשת, ניוון שרירים ומחלות נוספות, כמו כן אנשים שעברו טראומות גופניות כגון תאונות, ניתוחים וכדומה. לצד תינוקות וילדים עם איחור התפתחותי ברמות שונות, בעיות רגשיות, הפרעות קשב וריכוז, בעיות תקשורת, נוירולוגיות ועוד.

הטיפולים מתבצעים במים מחוממים, בטמפרטורה של כ-33 מעלות. השהות במים מאפשרת מתן גירויים מוטוריים ותחושתיים, ומשפיעה במידה רבה על הטיפול והשיקום של המטופלים. חום המים תורם להפחתת נוקשות השרירים, והשהיה במים משפרת את זרימת הדם ומשפיעה על תפקודי הריאה. כמו כן, לחץ המים מאפשר שיווי משקל ומסיר את מגבלות התנועה, כך שביחד עם התמיכה הנכונה של ההידרותרפיסטית ובסיוע אביזרי עזר, ילדים עם מוגבלויות המרותקים לכיסא גלגלים, מגיעים לעצמאות בתוך המים, כשלחץ המים מספק את התמיכה הנדרשת תוך הענקת מרחב להתמודדות עצמאית.

המרכז ההידרותרפי בעלה • קרדיט: עלה

במרכז ההידרותרפי פועל צוות מטפלים מקצועי אשר עבר הכשרה קפדנית, וממשיך להשתתף בהדרכות ובהשתלמויות לאורך השנה. הסטנדרט המקצועי גבוה במיוחד ומתייחס לא רק לרמה הגבוהה של המטפלים אלא גם לתהליך הטיפול שהינו מכוון מטרה. המטפלים משקיעים מאמצים רבים בהשגת תוצאות, בשימור שלהן ובהצגת התקדמות מטיפול לטיפול, ומנצלים באופן המיטבי את כל משך זמן הטיפול.

פעילות זו הינה חלק משרשרת הפעילות של רשת 'עלה' הוותיקה אשר פועלת בפריסה ארצית.

הפעילות ב'עלה' נעשית ע"י צוות מקצועי, תוך שימוש במגוון כלים מקוריים ובחדשנות פורצת דרך. בין היתר כוללים מרכזי הרשת - גנים, מעונות יום שיקומיים, בתי ספר לחינוך מיוחד, מרפאות, מרכזי שיקום, שילוב בקהילה ומרכזי יום לתעסוקה. כמו כן מערך הדיור של הרשת משמש עבור מאות ילדים ואנשים עם מוגבלויות בית חם ואוהב.

ברשת 'עלה' מועסקים מגוון רחב של אנשי מקצוע בעלי ידע רב בתחום השיקום והפרא-רפואי, ביניהם: פיזיותרפיסטיות, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, הידרותרפיסטים, תזונאים, רופאים, אחיות, צוות פסיכו-סוציאלי, וכן מטפלים רגשיים במוזיקה, אמנות ועוד.

בקמפוס עלה מכשור חדשני בטכנולוגיות מתקדמות וצוות מסור שדואג לעשות הכל כדי לקדם את הילדים ולהביא אותם לידי הישגים מרשימים , חדרי סנוזלן בכל הכיתות, חדר כושר שיקומי שמותאם אף לפעוטות החל מגיל שנה, מומחית הושבה שמתאימה למעלה מ-100 סוגים של כסאות גלגלים ועמידונים לילדים, מנופים, מחוללי חמצן, כיתות מונשמים, לצד 2 כיתות בית חולים כמוגדרות רישמית במשרד הבריאות כבית חולים.

עלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד