ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
בוועידת הבית הלבן

נתניהו על המשבר מול ארה"ב: "היחסים בין המדינות חזקים"

נתניהו נשא דברים בוועידת הדמוקרטיה של הבית הלבן והתייחס למשבר מול ארה"ב: "היחסים בין המדינות חזקים". עוד אמר: "ישראל תמיד הייתה והיא גם עכשיו תהיה דמוקרטיה בליבו של המזרח התיכון" 

נתניהו על המשבר מול ארה"ב: "היחסים בין המדינות חזקים"
נתניהו בנאום צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בוועידת הדמוקרטיה של הבית הלבן, שנערכה באופן מקוון, בהשתתפות מנהיגים נוספים. נתניהו אמר בצל המשבר מול האמריקניים כי "היחסים בין המדינות חזקים".

ראש הממשלה התייחס לרפורמה המשפטית ואמר: "זו הזדמנות פז לחזק את הדמוקרטיה ולהחזיר את האיזון בין הרשויות, ובאותו זמן לחזק את זכויות האזרח".

נתניהו הוסיף: "בישראל מתקיים דיון ציבורי נרחב בנוגע לשאלה כיצד להבטיח דמוקרטיה מתוקנת, איך להגן על זכויות הפרט ורצון הרוב. חצי מאמינים שכוחה של מערכת המשפט חזק מדי, והחצי השני חושש שאם יפגעו בבית המשפט - ייפגעו זכויות אדם. ניתן להגן על שתי הטענות, ויש לנו הזדמנות היסטורית להשיב את מאזן הרשויות ובה בעת לעגן זכויות אדם בהסכמה רחבה".

עוד אמר נתניהו: "זה משהו שישראל חיכתה לו זמן רב.  זה תמיד דרמטי, אך עלינו לעבור ממחאה להסכמה החובה שלנו היא לקחת את הנושאים הללו למרכז. ישראל הייתה ותמיד תהיה דמוקרטיה חזקה בלב המזרח התיכון".

בתוך כך, בעקבות התבטאויות של שרים וחברי כנסת לאחר הדברים שאמר אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שרי הממשלה הונחו קיבלו מלשכת רה"מ היום את המסר הבא:  "לעניין יחסי ישראל ארה"ב - ראו התייחסות ראש הממשלה מאמש. נא לא לפרסם כל התייחסות נוספת לנושא".

כזכור, נשיא ארה"ב ביידן אמר אמש: "כמו הרבה תומכים חזקים של ישראל, אני מאוד מודאג. הם מבינים את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזאת. קצת הבהרתי את זה". הנשיא הוסיף כי נתניהו לא יוזמן לבית הלבן "בטווח הקרוב". 

ישראל ארה"ב בנימין נתניהו ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד