כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פיקוח נפש

השריפה בביקור חולים: "יש להקים בדחיפות בית חולים במרכז העיר"

יו"ר ארגון 'ורפא ירפא' חיים מילר שוחח בעניין עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ועם יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ אריאל בוסו שהתחייבו לפעול בעניין ולקדם את היעד החשוב של הקמת בית חולים במרכז העיר להצלת חיי אדם

השריפה בביקור חולים: "יש להקים בדחיפות בית חולים במרכז העיר"
ביה"ח ביקור חולים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע ההפגנות הסוערות שהתקיימו בירושלים בימים האחרונים, והעומסים בכבישי העיר כחלק מההשלכות של העבודות הנרחבות בתשתיות שבמרכז העיר, קורא יו"ר ארגון החסד הרפואי 'ורפא ירפא', חיים מילר, לכל הגורמים הרלוונטיים, לשלב ידיים ולאחד כוחות, כדי להקים בהקדם בית חולים נוסף בירושלים, שימוקם במרכז העיר.

בקריאתו מציין כי מאז סגירת בית החולים 'ביקור חולים', נותר מרכז העיר כשהוא ללא מענה רפואי משמעותי, והדבר עולה בחיי אדם. כמו כן, בעקבות שריפה גדולה שהתחוללה בסמוך לפני חודשים אחדים, נסגר בית היולדות למשך תקופה לא מוגדרת, והיולדות ממרכז העיר צריכות לנסוע במשך חצי שעה ויותר בדרכן לבית החולים, מצב שהוא בלתי נתפס ובלי ניתן להכלה, במיוחד כמדובר בעיר הבירה של ישראל, והמרכז הרוחני של העם היהודי כולו.

"לצד בתי החולים הענקיים והמתקדמים שהתברכה בהם ירושלים, יש צורך גם בבתי חולים קטנים, שיהיו נגישים יותר", אומר הרב מילר. "בעבר טענתי שצריכים לבנות שני בתי חולים נוספים במרכז העיר ואני עדיין סבור כך, אבל לכל הפחות שייבנו עוד בית חולים אחד!".

לדבריו "ישנה חשיבות רבה גם לפיזור נכון של בתי חולים בין ריכוזי אוכלוסייה, והזמן שנדרש כדי להגיע לבית החולים במקרי חירום, צריך להיחשב גם הוא כמדד בעל חשיבות רבה בכל הקשור לקביעת מיקומם של בתי החולים. עוד לפני עבודות התשתית וההפגנות, מרוב חלקי ירושלים היה צורך בנסיעה של כחצי שעה ויותר כדי להגיע לבית חולים, וזה מצב שאסור לאפשר את הנצחתו. הדרישה החד משמעית היא שהגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות הם שיטפלו בנושא".

בהקשר זה שוחח חיים מילר עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהבטיח לקחת את הנושא לתשומת לבו, ולהשתדל לפעול בעניין, כדי שיוקצו התקציבים הנדרשים לטובת בנייתו של בית חולים נוסף במרכז העיר.

כמו כן שוחח הרב מילר עם יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת ח"כ אריאל בוסו, שהקשיב לדבריו בקשב רב, והבטיח לפעול מצדו ולנסות לקדם את העניין מכיוון העלאת והדגשת הצורך הרפואי הדחוף שבהקמת בית חולים נוסף בירושלים.

ביקור חולים ירושלים חיים מילר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד