י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סיבה הזויה

בגלל ה'טיק טוק' נמנעת אספקת תחמושת לאוקראינה

יצרנית תחמושת אירופית אומרת כי הרחבת המפעל והיכולת לייצר יותר תחמושת נפגעה בגלל שמרכז נתונים סמוך משתמש בכל החשמל באזור כדי לאחסן סרטוני טיק טוק

בגלל ה'טיק טוק' נמנעת אספקת תחמושת לאוקראינה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אחת מיצרניות התחמושת הגדולות באירופה אמרה כי היא לא מסוגלת להתרחב ולהגדיל את הייצור כדי לעמוד בדרישות הביקוש המוגבר של אוקראינה, מכיוון שמרכז נתונים סמוך משתמש בכל החשמל באזור כדי לאחסן סרטוני טיק טוק.

החברה הנורבגית שמייצרת את התחמושת מסרה לעיתון הבריטי 'פייננשל טיימס' כי יש מחסור באנרגיה למפעל שלה בראופוס, שבו תוכנן המפעל החדש שיוכל לעמוד בדרישות. החשמל של האזור נמצא בשימוש על ידי מרכז נתונים שהלקוח הגדול שלו הוא טיק טוק. פלטפורמת המדיה החברתית שזכתה לביקורת גדולה בארה"ב בשל קשריה עם הממשל הסיני.

"אנחנו מודאגים כי אנחנו רואים שהצמיחה העתידית שלנו מאותגרת על ידי אחסון סרטוני טיק טוק", אמר מנכ"ל החברה מורטן ברנדצג. ספקית האנרגיה המקומית, אלביה, אישרה ל'פייננשל טיימס' כי אין מספיק חשמל, וכי האנרגיה מוקצת על בסיס כל הקודם זוכה. "אם החברה שמייצרת את התחמושת תדרוש יותר אנרגיה, ייקח זמן לתת עוד חשמל למפעל התחמושת".

חברת התחמושת הוקמה בשנת 1998 כמיזוג עסקי של חברות תחמושת בנורבגיה, שוודיה ופינלנד. החברה בבעלות משותפת 50:50 של ממשלת נורבגיה וחברת התעופה וההגנה הפינית Patria. החברה אמרה שהביקוש לתחמושת גדל בקצב חסר תקדים באירופה, במיוחד באוקראינה. המדינה שנמצאת במלחמה עם רוסיה משתמשת ב-60,000 כדורים ביום, ורוצה להשתמש ביותר.

מנהל החברה אמר כי הוא "לא יכול לשלול" שחברת החשמל לא יכולה לספק מאחר ואפליקציית המדיה החברתית טיק טוק נמצאת בבעלות סינית, וסין מסייעת לרוסיה במלחמה נגד אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה טיק טוק נורווגיה ירי ארטילרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד