א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
החרפת היחסים

האיום של סין אם יו"ר בית הנבחרים יפגוש את נשיאת טייוואן

נשיאת טייוואן, צפויה להיפגש עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארתי בקליפורניה בחודש הבא. הסינים זועמים על כך וטוענים כי הם יגיבו בחריפות לצעד כזה. סין לא מקבלת את העובדה שטייוואן היא דמוקרטיה עצמאית ושואפת לספח אותה לסין

האיום של סין אם יו"ר בית הנבחרים יפגוש את נשיאת טייוואן
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

סין איימה "להילחם בנחישות" אם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, קווין מקארתי, יפגוש את נשיאת טאיוואן צאי אינג-ון במהלך הביקור שלה בארצות הברית. האזהרה הגיעה כאשר הנשיאה אינג-וון, צאי אמורה לצאת לביקור בגואטמלה ובבליז, מדינה על חוף הים הקריבי וצפויה לעבור דרך ניו יורק וקליפורניה בארה"ב.

למרות שלא אושר רשמית, היא צפויה לפגוש את מקארתי בעודה בקליפורניה. סין, שטוענת כי טאיוואן הדמוקרטית היא חלק מסין, הזהירה שוב ושוב את פקידי ארה"ב שלא לפגוש את הנשיאה של טאיוואן. סין עשתה פרובוקציות רבות ברחבי טאיוואן באוגוסט האחרון עם טיסות רבות לתוך המרחב האווירי של טאיוואן, כאשר יו"ר בית הנבחרים דאז, ננסי פלוסי, ביקרה באי.

ג'ו פנגליאן, דוברת המשרד לענייני הקשר עם סין, אמרה לתקשורת הסינית כי הנסיעה של צאי לארה"ב היא לא רק דרך לעבור בשדה התעופה או במלון בדרכה למדינה אחרת, אלא בשביל לפגוש פקידים ומחוקקים אמריקאים. "אם יש לה קשר עם יו"ר בית ארה"ב מקארתי, זו תהיה פרובוקציה נוספת שתפר באופן חמור את עקרון סין האחת, ופוגעת בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של סין ותחריב את השלום והיציבות במצר טאיוואן", אמרה.

"אנחנו מתנגדים בתוקף ובהחלט ננקוט צעדים כדי להשיב מלחמה נחרצת", הוסיפה ג'ו, מבלי למסור פרטים. ארה"ב טוענת כי מעבר בארה"ב בדרך למדינה אחרת של נשיאי טאיוואן הם דבר שבשגרה, וכי סין לא צריכה להשתמש במסעה של צאי כדי לנקוט כל מהלך אגרסיבי נגד טאיוואן.

נשיאי טאיוואן עוברים דרך קבע בארה"ב בעת ביקור בבעלי ברית דיפלומטיים באמריקה הלטינית, הקריביים והאוקיינוס ​​השקט, שלמרות שאינם ביקורים רשמיים, הצדדים מקיימים פגישות בדרג גבוה.

היא ביקרה בארה"ב ארבע פעמים מאז כניסתה לתפקיד לראשונה ב-2016, ובמהלכן נפגשה עם הסנאטורים הרפובליקנים מרקו רוביו וטד קרוז, כאשר כל נסיעה הפכה רשמית יותר מהקודמת.

סין טייוואן ארה''ב בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד