כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מזכר הבנות לשת"פ כלכלי נחתם בין ישראל וקוסטה ריקה

ישראל וקוסטה ריקה הכריזו על מפת דרכים לפתיחת מו"מ להסכם סחר חופשי בין המדינות | הצדדים חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי במסגרתו תבוצע עבודת מטה מקצועית במטרה להשלים את ההכנות הנדרשות לפתיחת המו"מ ברבעון האחרון של השנה

מזכר הבנות לשת"פ כלכלי נחתם בין ישראל וקוסטה ריקה
ניר ברקת צילום: יח"צ

הבוקר (רביעי), בטקס חגיגי שנערך במשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים, חתמו שר הכלכלה והתעשייה ח"כ ניר ברקת והשר לסחר חוץ של קוסטה ריקה מר מנואל טובר ריברה ((Mr. Manuel Tovar Rivera, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה כלכלי (MOU) בין המדינות.

מזכר ההבנות נועד לחזק את שיתוף הפעולה בתחומי הסחר ההדדי ובמסגרתו תגובש מפת דרכים לקראת פתיחת משא ומתן לכינון הסכם סחר חופשי בין המדינות. במסגרת מזכר ההבנות, תוקם ועדה כלכלית משותפת אשר תפעל להעמקת והרחבת קשרי הסחר בין המדינות, ותעסוק בין היתר בשיתופי פעולה בתחומים בעלי חשיבות לשתי המדינות כמו מים, חקלאות, סייבר, תיירות ועוד. 

מנהל מינהל סחר חוץ מר אוהד כהן: "החתימה על מזכר ההבנות עם קוסטה ריקה משקפת את החשיבות ששתי המדינות מייחסות לחיזוק היחסים הכלכליים ביניהן ומתווה מפת דרכים ברורה להמשך. אני מברך על ההישג, שנגזר מעבודה משותפת של שני הצדדים, וסבור כי הסכם עתידי עם קוסטה ריקה יקל על חברות ישראליות לפעול בתחרותיות וביעילות גבוהה יותר בשוק היעד. מינהל סחר חוץ ימשיך לסייע לחברות הישראליות לפרוץ לשוקי יעד נוספים ברחבי העולם באמצעות מערך הנספחים והנספחות הכלכליים ובאמצעות רקימת הסכמי סחר נוספים וחיזוק הקיימים".

נתוני סחר: בשנת 2022, היקף הסחר בין ישראל לקוסטה ריקה עמד על כ-50 מיליון דולר. סך ייצוא הסחורות מישראל לקוסטה ריקה בשנת 2021 עמד על כ-30 מיליון דולר. ענפי הייצוא המרכזיים מישראל לקוסטה ריקה הם כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (60%), מכשור אופטי ורפואי (13%), מכונות, מיכון חשמלי ומכני (18%) ומוצרי גומי ופלסטיק (10%). תמהיל הייבוא של ישראל מקוסטה ריקה כולל מכשור אופטי ורפואי (37%), תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון (32%), ומכונות ומיכון חשמלי (20%). סך ייבוא הסחורות מקוסטה ריקה לישראל בשנת 2021 עמד על כ-20 מיליון דולר.

 

 

כלכלה שתפ ישראל קוסטה ריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד