י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"עדיין רוצים לעבוד איתו"

בממשל היו שהופתעו מהתבטאויותיו של ביידן

פקיד אמריקאי מודה שחלק מהממשל הופתע מהתבטאויותיו של הנשיא ביידן נגד נתניהו, אך טוען מנגד כי הוא לא הותיר לו ברירה. הבכיר האמריקני הדגיש כי הממשל "באמת לא רוצה להיות איפה שאנחנו היום"

בממשל היו שהופתעו מהתבטאויותיו של ביידן
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הצהרות ראשוניות של בכירי ממשל ביידן ב-24 השעות הראשונות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ​​ביום שני כי הוא יעצור זמנית את הרפורמה המשפטית, הצביעו על כך שהקשרים בין ארה"ב לישראל הפכו סוף סוף ליציבים לאחר חודשים של הידרדרות.

בזה אחר זה פרסמו דוברי הבית הלבן ומחלקת המדינה הצהרות המשבחות את החלטת נתניהו לתת סיכוי למשא ומתן עם האופוזיציה על הרפורמה משפטית. "אנו מברכים על הכרזה זו כהזדמנות ליצור זמן ומרחב נוספים לפשרה. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, בסוף אותו יום, בהמשך לדברי דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, ודובר מחלקת המדינה.

שגריר ארה"ב טום נידס אפילו החל לדבר אמש (שלישי), בראיונות שהעניק לתקשורת בישראל, על ביקור נתניהו בבית הלבן, כאשר על פי הדיווחים ראש הממשלה נתניהו כועס על העובדה שעדיין לא קיבל הזמנה כזו.

אבל אז הגיעה הזדמנות לביידן להגיב. כשהנשיא נשאל בנושא על ידי עיתונאים בדרכו לאייר פורס 1, הוא חשף כיצד הוא והממשל שלו באמת מרגישים כלפי המאמץ של נתניהו לבלום באופן קיצוני את עצמאותו וסמכויותיו של בג"ץ ולגבי יציבות הדמוקרטיה הישראלית.

"כמו הרבה תומכים חזקים של ישראל, אני מאוד מודאג. הם מבינים את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזאת", אמר. "אני מקווה שראש הממשלה יפעל להגיע לפשרה אמיתית, אבל את זה נותר לראות". ביידן הוסיף כי נתניהו לא יוזמן בקרוב לבית הלבן. "כמו תומכים רבים של ישראל אני מודאג מאוד. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזאת. אני חושב שהבהרתי את זה. אני מקווה שרה"מ יפעל בצורה שהוא ינסה להגיע לפשרה אמיתית. אבל את זה עוד נצטרך לראות. הם מכירים את עמדתי, את עמדת אמריקה, והם מכירים את עמדת היהודים באמריקה".

גורם רשמי אמריקאי שדיבר בעילום שם אמר ל"טיימס אוף ישראל" כי חלק מהממשל "הופתעו" מהתבטאויותיו של ביידן. מנהיגי הימין בישראל "יכולים לנסות להגיד מה שהם רוצים, אבל זה לא מועיל", אמר גורם בממשל ביידן לאתר The Forward, והוסיף כי נתניהו ועוזריו ביצעו "חישוב שגוי גס" לגבי עמדת ארה"ב בנוגע לרפורמה המשפטית.

הבכיר האמריקני ששוחח עם ה"טיימס אוף ישראל" הדגיש כי הממשל "באמת לא רוצה להיות איפה שאנחנו היום".

"רצינו לעבוד עם ביבי למען המטרות המשותפות שלנו", אמר הבכיר, בהתייחסו להגברת שיתוף הפעולה הבילטרלי נגד האיום הגרעיני האיראני. "אנחנו עדיין רוצים לעבוד איתו".

"אבל משהו חייב להגיע מכיוון נתניהו, והאותות שקיבלנו מירושלים, גם לאחר ההודעה מאתמול של ראש הממשלה, הובילו אותנו להאמין שהמסרים שלנו עדיין לא נקלטו, "הוסיף הפקיד האמריקני.

 

ראש הממשלה נתניהו נשיא ארה''ב הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד