כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המשבר מחריף

ההסתדרות בירושלים מאיימת להשבית את 'הדסה' ו'שערי צדק'

ההסתדרות בירושלים מאיימת להשבית את בתי החולים 'הדסה' ו'שערי צדק': "אם התוספת לעובדים לא תשולם לא נהסס להשבית את בית החולים לפני פסח"

ההסתדרות בירושלים מאיימת להשבית את 'הדסה' ו'שערי צדק'
מחלקה בהדסה עין כרם צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

אם מערכת הבריאות בירושלים תושבת לפני חג הפסח? המשבר בבתי החולים הציבוריים מחריף ומוביל אל סף שביתה של בתי החולים הציבוריים בירושלים 'הדסה' ו'שערי צדק'.

במכתב ששיגר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפילד, למנהלי בתי החולים 'הדסה' ו'שערי צדק' הוא מתרה בפני מנהלי בתי החולים, כי באם תוספת התקציב בסכום של 6,000 שקלים לא תתווסף למשכורת חודש מרץ של העובדים, הדבר עשוי להוביל להשבתה של בתי החולים עוד לפני חג הפסח.

הרקע להודעת ההסתדרות, הוא משבר שפרץ בין בתי החולים הציבוריים למשרד האוצר, בנוגע לתשלום התוספת לעובדים במגזר הציבורי בסכום של 6,000 שקל. תוספת שנקבעה בהסכם השכר החדש בין ההסתדרות למשרד האוצר. מנהלי בתי החולים הציבוריים טענו במכתב ששיגרו למשרד האוצר, כי גורמי המקצוע מסרבים להעביר את הכספים לטובת התוספת לעובדים ולטובת התוספת בגין העלאת שכר המינימום שנכנסת לתוקף בחודש הקרוב.

"נכון להיום, כשבוע לפני המועד המתוכנן לתשלום התוספות לעובדים, גורמי המקצוע במשרדיכם מסרבים להודיע כי יועמד המימון הנדרש לבתיה"ח העצמאיים לביצוע התשלום האמור לעובדיהם, בין אם באמצעות העמדת התקציב המתאים - כפי שנעשה עבור בתי החולים הממשלתיים, ובין באמצעות גילום מידי של ההתייקרויות במחירי הפיקוח - כפי שמתחייב לפי חוק הפיקוח". נאמר במכתב ששיגרו כלל מנהלי בתי החולים הציבוריים לשר האוצר ולמשרד האוצר. במכתבם הם התריעו כי הטלת התוספת על הקופה הריקה של בתי החולים הציבוריים, עלולה להעמיד בסכנת התמוטטות את אחד או יותר מבתי החולים הציבוריים, שגם כך סובלים מגרעון גדול בתקציב.

הדסה עין כרם שערי צדק שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד