י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ברקע סערת הפיטורים

שר הביטחון גלנט: "לא יהיה שיקול אחר מלבד השיקול המבצעי"

שר הביטחון יואב גלנט קיים ביקור ביחידת "עוקץ", ואמר על רקע סערת פיטוריו: "במשימות המבצעיות לא היה ולא יהיה שיקול אחר מלבד השיקול המבצעי"

שר הביטחון גלנט: "לא יהיה שיקול אחר מלבד השיקול המבצעי"
שר הביטחון ב'עוקץ' צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, שהועבר ע"י ראש הממשלה מתפקידו בתחילת השבוע, קיים היום (רביעי) ביקור ביחידת "עוקץ". השר התקבל על ידי מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי, קציר חי"ר וצנחנים ראשי תת-אלוף גיא לוי ומפקד יחידת ״עוקץ״ סגן-אלוף ע׳. גלנט, יצוין, טרם פוטר באופן רשמי ונעשים מאמצים להשאירו בתפקידו.

שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות היחידה, וצפה בתצוגה מבצעית שהציגה את מגוון יכולות היחידה. השר גלנט קיים שיח עם מפקדי היחידה ולוחמיה, ונפגש עם הלוחמות שהשתתפו במבצע ״ענפי זית״ לאיתור הנעדרים ברעידת האדמה בטורקיה.

שר הביטחון גלנט אמר בשיח עם הלוחמים והלוחמות: "בזכות צה״ל, מדינת ישראל מצליחה להתקיים. לכל אחד ואחת מכם יש תפקיד חשוב במשימה לשמירה על המדינה. ליחידת עוקץ יש במה להתגאות, גם בתרומתם ויכולתם של הלוחמים וגם בנחישותם לבצע כל משימה. אתם משרתים ביחידה מבצעית שיוצאת למשימות מסוכנות ופועלת תחת אש. כל חיילת וחייל בצה״ל צריכים לדעת: החלטה לגבי פעילות מבצעית וחשיבותה, ביחס לסיכון האפשרי שבה, היא תמיד תוצר של הערכת מצב".

"כל שרשרת הפיקוד, מראש הממשלה, דרך שר הביטחון והרמטכ״ל ועד אחרון המפקדים, ישלחו את החיילים רק לביצוע משימות אשר חשיבותן מצדיקה את הסיכון הנדרש בביצוען. בנושאים האלו לא היה ולא יהיה שום שיקול שלא קשור בצורך מבצעי, בהשגת המשימה", הוסיף שר הביטחון.

בשיח עם לוחמות היחידה שהשתתפו במבצע ״ענפי זית״ אמר השר גלנט: "בזכות מה שעשיתן, 19 אנשים חיים היום למרות האסון בטורקיה. יש פה ערך מוסף שמשמעותי מאוד ליחסים של מדינת ישראל ולמעמדה הבינלאומי. הפעולה המוצלחת שלכן משדרת עוצמה, נחישות ומקצועיות״.

 

יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד