י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רופאים אכזריים?

פנייה לנתניהו נגד השרה בממשלתו: "מכונת הרעל וההסתה לא נעצרה"

מכתב מטעם יו"ר ההסתדרות הרפואית נחת היום על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו טענות נגד שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן לאחר שאמרה כי הייתה שוללת רישיון מהרופאים ששבתו "לאנשים מהסוג האכזרי אסור לאפשר גישה לחולים", אמרה

פנייה לנתניהו נגד השרה בממשלתו: "מכונת הרעל וההסתה לא נעצרה"
פרופ' ציון חגי/ראש הממשלה נתניהו צילום: ההסתדרות הרפואית/אורן בן חקון, פלאש 90

ההסתדרות הרפואית נגד השרה גלית דיסטל אטבריאן. יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר ששרת ההסברה התבטאה בטוויטר: "מהרופאים ששבתו הייתי שוללת את הרישיון. לאנשים מהסוג האכזרי הזה אסור לאפשר גישה לחולים".

במכתב, כותב יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה נתניהו: "אנו בהסתדרות הרפואית מאוכזבים מכך שמכונת הרעל וההסתה לא נעצרה ואף הגבירה קצב. גורמים ממשלתיים קוראים לרופאות ורופאים "אכזריים" ואף קוראים לשלול את רשיונם. מגדפים את אותה הקבוצה שעמדה בחזית המאבק בקורונה כשסיכנו את עצמם וחיי משפחותיהם. רופאות ורופאי ישראל הם בסיס ההגנה החשוב לביטחון העם וכל פגיעה בהם היא פגיעה אנושה בשלמות העם.
עלינו לזכור - אלימות מילולית גוררת אלימות פיזית ואנו חרדים מהפגיעה משתיהן".

לדבריו, "יש לעצור את השיח האלים ואת הדרדרותו - הרי שמדובר בדיני נפשות. רופאי ורופאות ישראל ממשיכים לעשות את המירב למען המטופלים באופן שוויוני – ללא הבדלי דת, גזע, מין, לאום ועמדה פוליטית, ולא יירתעו משום דברי הבל והסתה".

השרה גלית דיסטל אטבריאן הגיבה למכתב ומסרה: "אנחנו עדים לתקופה אפלה שבה כל מה שהיה קדוש אינו קדוש עוד. לא ההגנה האוטומטית של צה"ל על עם ישראל ולא השליחות הקדושה של הרופאים תחת שבועת היפוקרטס להגן על כל אדם שנמצא בסכנת חיים ללא הבדל דת גזע או מין".

לדברי השרה, "כל רופא שמכניס שיקול פוליטי לפני חובתו להצלת חיים כופר באופן מוחלט בתפקידו וחוטא חטא מוסרי שקצרה היריעה מלהרחיב. אני מבינה שהשמאל הצליח לנרמל מלחמת אחים, חרם כלכלי על ישראל, סרבנות חיילים והסתה מסוכנת נגד נבחרי ציבור, אבל אני לא אשתוק נוכח נרמול הסרבנות הרפואית שמסכנת הלכה למעשה חיי אדם".

גלית דיסטל אטבריאן ההסתדרות הרפואית שביתת רופאים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד