כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחפש מחליף

ברקע פיטורי גלנט: נתניהו נועד ברקת

ראש הממשלה נועד הערב עם שר הכלכלה בהמשך לניסיון של נתניהו לאתר מועמד חדש לתפקיד שר הביטחון. נתניהו הבהיר כי יהיה מוכן להשאיר את גלנט בתפקידו רק עם האחרון יתפטר מהכנסת

ברקע פיטורי גלנט: נתניהו נועד ברקת
ברקת ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) עם שר הכלכלה ניר ברקת, זאת על רקע פיטורי שר הביטחון יואב גלנט והניסיון של ראש הממשלה לאתר מועמד חדש לתפקיד.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מפטר את שר הביטחון גלנט. את הודעת הפיטורים קיבל גלנט לאחר שנתניהו זימן אותו ללשכתו ואמר לו כי הוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בחו"ל. 

על פי דיווח ב'כאן 11', נתניהו מוכן להשאיר את גלנט בתפקידו אם יתפטר מהכנסת. נתניהו הבהיר למקורביו: "לא אתקפל מול גלנט אם לא יסכים להתפטר מהכנסת או לחלופין פשרה אחרת שתוסכם - הוא יפוטר".

מוקדם יותר היום דווח ב'חדשות 12' כי מקורבים לשר החקלאות אבי דיכטר שהיה מהמועמדים המובילים לתפקיד שר הביטחון, טענו כי הוא מעדיף לגשר בין נתניהו לגלנט, מאשר לקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון. 

לפי גורמים בליכוד, נתניהו בוחן אופציה למנות ממלא מקום שר ביטחון, לתקופה של שלושה חודשים בלבד. נתניהו בודק מי מבכירי המפלגה יהיה מוכן  להתמנות במינוי זמני.

בנימין נתניהו יואב גלנט ניר ברקת אבי דיכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד