כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ידידי אמת

הבית הלבן: "התמיכה של ארה"ב בביטחון ישראל נותרה ברזל"

דובר המל"ל של הבית הלבן אמר כי הודעה פרטית ששלח לאחרונה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה "אותה הודעה ששמעתם מאיתנו כל הזמן". לנשיא ארה"ב אין חשש שישראל תעבור למלחמת אזרחים לאחר שבועות של הפגנות. כך נמסר מהבית הלבן

הבית הלבן: "התמיכה של ארה"ב בביטחון ישראל נותרה ברזל"
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי אמר ל'טיימס אוף ישראל' כי הודעה פרטית ששלח לאחרונה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה "אותה הודעה ששמעתם מאיתנו כל הזמן". הדובר לא פירט מהו המסר הזה, אך פקיד אמריקני אחר אמר כי ביידן לחץ על נתניהו "לעצור את מאמציה של ממשלתו לשנות את מערכת המשפט".

"אנו קוראים בחום למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם האפשרי", אומר דובר המל"ל האמריקאי. "כפי ששמעתם מהנשיא אתמול וכפי שהוא אמר באופן עקבי הן בפרטיות והן בפומבי במהלך ששת השבועות האחרונים, אנו מודאגים מההתפתחויות האחרונות בישראל וקראנו לפשרה לפני שמתקדמים ברפורמות הללו", המשיך הדובר.

"הנשיא אמר זמן רב שרפורמות יסוד כמו זה דורשות בסיס רחב של תמיכה כדי להיות יציבים. זו הסיבה שהוא קרא לפשרה אמיתית והפציר בראש הממשלה במהלך שיחת הטלפון האחרונה שלו לעזור לגבש פשרה בהקדם האפשרי".

"בירכנו על ההחלטה שהתקבלה ביום שני לסגת מהחקיקה ולקיים דיאלוג לאומי. כפי שהנשיא אמר, הוא מקווה שהם יצליחו למצוא פשרה אמיתית. אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה לישראל ולכל אזרחיה", אומר הדובר. "התמיכה של ארה"ב בביטחון ובדמוקרטיה של ישראל נותרה ברזל".

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר עוד, על המשבר בין ביידן לנתניהו: "שני האנשים האלה מכירים 40 שנה ויותר ומה שטוב בחברים הוא שאתם לא תמיד מסכימים עם מה שחברים שלכם עושים או אומרים, והיופי בחברות עמוקה הוא שאתם יכולים להיות כנים זה עם זה".

עוד מקירבי: "ישראל היא דמוקרטיה ומדינה ריבונית, ומדינות ריבוניות מקבלות החלטות עצמאיות. הדאגה שלנו נובעת מכך מהרצון לראות שההחלטות תתקבלנה בהסכמה רחבה וזה יקרה רק בתמיכה רחבה של הציבור, זה העניין בדמוקרטיה. וישראל היא דמוקרטיה, וזה אחד הדברים החשובים שאנחנו חולקים, ערכים ומוסדות דמוקרטיים. שינויים שישפיעו על מערכת האיזונים והבלמים צריכים להתקבל בהסכמה רחבה".

עוד מהבית הלבן: לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אין חשש שישראל תעבור למלחמת אזרחים לאחר שבועות של אי שקט בשל הפגנות.

"הנשיא מאמין שאחד הדברים הגדולים בישראל הוא ההיסטוריה החזקה של הדמוקרטיה שלה", אמר דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, לכתבים. "הנשיא מאמין שאחד הדברים הגדולים בישראל הוא ההיסטוריה החזקה של הדמוקרטיה שלה", אמר דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, לכתבים.

בעוד שלארצות הברית יש "חששות" לגבי התוכניות של ממשלת ישראל לגבי מערכת המשפט, "הנשיא אינו מודאג שישראל הולכת להתגלגל לכל סוג של מלחמת אזרחים", המשיך קירבי. 

 

 

 

 

נשיא ארצות הברית הבית הלבן הרפורמה המשפטית ג'ו ביידן ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד